שקד ממשיכה בביקורת על בתי המשפט: "לא נתן מקום ראוי לזכויות הלאומיות"

שרת המשפטים ניסתה להסביר את עמדתה ביחס לביקורת שמתחה על בג"ץ. בנושא ההפגנות מול ביתו של היועמ"ש היא אמרה כי "לא צריך להפגין מול בית של עובד ציבור". על הצבת פסלה של השופטת נאור: "כמה שזה לא נוח, הוא במסגרת חופש הביטוי""

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/09/17 07:18 יב באלול התשעז

שקד ממשיכה בביקורת על בתי המשפט: "לא נתן מקום ראוי לזכויות הלאומיות"
שרת המשפטים איילת שקד, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

נאומה התקיף של שרת המשפטים איילת שקד על בתי המשפט בשבוע שעבר עורר עליה ביקורות רבות. אמש (מוצאי שבת) היא ניסתה להסביר את עמדתה ואמרה שהביקורת לא כוונתה לשופטים.

"אני לא דיברתי על השופטים עצמם", אמרה שקד בראיון לחדשות 2, "הם ציונים כמוני וכמוך. דיברתי על הכנסת שעיגנה את זכויות הפרט אבל לא את זכויות הלאום".

לדבריה, ''עם השנים בית המשפט הלך והרחיב את זכויות הפרט בצורה מאוד רחבה ולא נתן מקום ראוי לזכויות הלאומיות - לא יכול להיות שרק השיקול הביטחוני יעמוד לעיני בית המשפט. הכנסת צריכה לתת כלים בידי השופטים, והכלי הזה הוא חוק הלאום".

בשבוע שעבר יצאה שרת המשפטים בוועידת המשפט בתל אביב, נגד המהפכה והקו המשפט שהחל בשנות התשעים בעת כהונת אהרון ברק כנשיא בית המשפט העליון. בין הדברים שאמרה שה שבג"ץ "הפך את הציונות לשטח מת ואת היהודים לעם ללא זהות".

שקד התייחס לנושאים נוספים כמו ההפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואמרה כי "לא צריך להפגין מול בית של עובד ציבור. שופטי בג"ץ אמרו לאורך השנים כי אם לעובד ציבור יש משרד - להפגין שם ולא להפעיל עליו לחץ פסול על משפחתו. אני אמרתי בעבר לאפשר למפגינים למחות מול בית המשפט או משרד המשפטים".

על הפסל המוזהב בדמותה של מרים נאור, שהוצב בחזית בית המשפט העליון בין היתר על ידי מאי גולן, היא אמרה כי "הצבת הפסל, כמה שזה לא נוח, הוא במסגרת חופש הביטוי".

בתוך כך, מאות מתושבי דרום תל אביב הפגינו אמש מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, במחאה נגד פסיקת בג"ץ בנושא המסתננים.

המפגינים התייצבו מול ביתה של נאור בשכונת מרחביה בירושלים כשהם דורשים לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית בטענה שגם ליהודים יש זכויות. מחאתם כוונה לפסיקת שופטי בג"ץ שהטילו הגבלות על מדינת ישראל בגירוש מסתננים ובין היתר פסקו כי לא ניתן לעצור מסתנן, שמסרב לצאת מהארץ, לזמן בלתי מוגבל.