שמיניסטיות לשרה שקד: "העמידי לדין את הרב אליהו"

67 תלמידות שיגרו מכתב לשרת המשפטים, ביוזמת התנועה הרפורמית, ודרשו ממנה לטפל משפטית ברב העיר צפת, "הסירוב שלך לנקוט בצעדים נגד הרב אליהו, מעניק לו רישיון להסית נגד שירות נשים בצה"ל". מוקדם יותר פורסם מכתב תמיכה ברב מצד כ- 2000 תלמידי ישיבות

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/01/18 15:12 ח בשבט התשעח

שמיניסטיות לשרה שקד: "העמידי לדין את הרב אליהו"
צילום: פלאש 90. רועי אלימה

על רקע מכתב התמיכה של קרוב ל-2000 תלמידי ישיבות ברב שמואל אליהו, פורסם היום (רביעי) גם מכתב 67 שמיניסטיות ותלמידות מכינה שקראו לשרה שקד להעמידו לדין.

"אנחנו שמיניסטיות ומכיניסטיות המקדישות את השנים האחרונות להכנה לקראת שירות צבאי משמעותי לטובת החברה הישראלית", כתבו הבנות שעשו זאת באמצעות התנועה הרפורמית וכפי שפורסם ב'ynet', "הופתענו והתאכזבנו לגלות שאת מאפשרת לעובדי ציבור להשתמש במעמד הציבורי והממלכתי שלהם כדי לפעול נגד הלגיטימיות של שירות נשים בצה"ל, ונגד שוויון לנשים בכלל".

לדבריהן, "בתפקידו הממלכתי התבטא הרב אליהו וקבע כי 'שירות נשים הוא יותר נזק מתועלת' וכי 'שילוב בנות בצבא מוריד את רמת הצבא פלאים'. הוא קרא למרד המוני של חיילים בגלל שירת נשים, והשתמש בתפקידו כרב עיר על מנת למנוע גיוס בנות לצה"ל".

יש לציין כי התנועה הרפורמית הגישה נגד רב העיר צפת עתירה לבג"ץ בדרישה שהמדינה תעמידו לדין בגין אמירות שונות בעבר. עם זאת, שרת המשפטים איילת החליטה כי אין בכך צורך וניהלה עם הרב שיחת הבהרה.

שיעורו של הרב אליהו השבוע

תלמידי הישיבה תמכו, השמיניסטיות מחו. תמונת ארכיון משיעורו של הרב אליהוצילום: יוסף ברנפלד

אתמול פורסם כי התנועה חידשה את עתירתה והרכב השופטים, בראשות הנשיאה אסתר חיות, הורה למדינה להשיב לעתירה בתוך 60 יום.

החותמות על המכתב דרשו משרת המשפטים לשנות את עמדתה ולפעול משפטית נגד הרב, "אנו מצפות מהמדינה, וממך כשרת המשפטים, להגן על השיוויון והלגיטימיות של השירות שלנו. הסירוב שלך להשתמש בסמכותך ולנקוט בצעדים נגד הרב אליהו, מעניק לו רישיון ותעודת כשרות ציבורית להמשיך בפעילותו הבלתי הולמת ולהסית נגד שירות נשים בצה"ל".

לסיום הן כתבו כי הן "קוראות לך לשנות את עמדתך, להגן על החיילות בצה"ל, ולהעמיד את הרב שמואל אליהו לדין משמעתי".