שלט אנטישמי בבית מלון בשוויץ: "האורחים היהודים צריכים להתקלח לפני הבריכה"

למי שחשב שאחרי 70 שננים נלמד הלקח: זוג יהודים שנפש במלון דירות בשוויץ נדהם לגלות כי ליד הבריכה פזורים שלטים המבקשים מהאורחים היהודים להתקלח קודם וליד המקרר הציבורי בקשה מהיהודים להשתמש בו בשעות מסוימות. המלון בתגובה: "לא הייתה כוונה אנטישמית והשלטים הוסרו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/17 16:51 כב באב התשעז

שלט אנטישמי בבית מלון בשוויץ: "האורחים היהודים צריכים להתקלח לפני הבריכה"
בריכה במלון. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משפחה חרדית מישראל הזמינה מלון בעיירת הנופש ארוזה שבשווייץ דרך האינטרנט. כשהגיעו למלון - "אפרטהאוס פרדייס" - הם נדהמו לגלות כי ברחבי המתחם הוצבו מספר שלטים אנטישמיים המופנים במיוחד למבקרים היהודים. כך פרסם לראשונה כתב הדתות של ישראל היום, יהודה שלזינגר.

ברחבי הבריכה הוצבו שלטים עליהם נכתב: "לאורחינו היהודים, אנא התקלחו לפני השחייה בבריכה, וגם לאחר השחייה. אם תפרו את הכללים ניאלץ לסגור את הבריכה עבורכם. תודה על ההבנה".

השלט האנטישמי בכניסה לבריכה

השלט האנטישמי בכניסה לבריכהצילום: יהודה שלזינגר. ישראל היום

עוד מסרו התיירים היהודים כי קיים שלט נוסף במטבחון מלון הדירות בו מתבקשים האורחים היהודים שלא להוציא אוכל מהמקרר אלא בשעות מסוימות: "לאורחינו היהודים: אתם רשאים לגשת למקרר רק בשעות הבאות: 10:00-11:00 בבוקר ו-16:30-17:30 בערב", נכתב בשלט. "אני מקווה שתבינו שהצוות שלנו לא אוהב שמטרידים אותם כל פעם".

במלון הסבירו לתחקירנית חדשות 2 בתגובה: "לא הייתה כוונה אנטישמית והשלטים הוסרו. אין לנו בעיה עם אורחים יהודים במלון. השלט על הפריזר נתלה כיוון שרק יהודים משתמשים במקרר של העובדים (ככל הנראה מוצרים כשרים), והשלט בנוגע למקלחות נתלה לאחר ששתי בנות יהודיות נכנסו בלי להתקלח, בניגוד לשלט שפונה אל כלל האורחים. לכן נתלה שלט ספציפי כדי למקד את תשומת ליבם לכך".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונות העולמית וראש המחלקה למאבק באנטישמיות,יעקב חגואל התייחס לפרסום ואמר כי "בימים אלו שאנו מציינים 120 שנה לקונגרס הציוני הראשון בבאזל שוויץ אסור לתת לאנטישמיים להרים ראש . אני רואה זאת בחומרה שלטים מסוג זה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן