שלושה מחבלים חוסלו ושלושה נעצרו במספר ניסיונות חדירה לישראל

לא שקט ברצועת עזה: צה"ל הצליח לסכל שלושה ניסיונות חדירה לשטח ישראל. בנוסף פרסם הצבא את השיטות שבעזרתן מנסים מחבלי חמאס לנצל את ההפגנות על הגדר כדי לבצע פיגועים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/18 07:52 טו באייר התשעח

שלושה מחבלים חוסלו ושלושה נעצרו במספר ניסיונות חדירה לישראל
ניסיון חבלה בגדר המערכת, צילום: דובר צה"ל

לילה לא שקט עבר אמש (ראשון) כל כוחות צה"ל בגבול עם רצועת עזה, לאחר שבשלוש ניסיונות חדירה שונות חוסלו שלושה מחבלים ושלושה נוספים נעצרו.

באירוע הראשון, בסביבות השעה 21:30, זוהו שני מחבלים כשהם מנסים לפגוע בגדר המערכת בדרום הרצועה ולחדור לישראל. כוח צה"ל ירה לעברם, חיסל אחד מהם, עצר את השני והעבירו לתחקור.

מספר דקות לאחר מכן ניסו 2 מחבלים נוספים לבצע פעולה דומה באותו אזור, אך כוח צה"ל זיהה גם את הניסיון הזה ופתח לעברם באש. כתוצאה מכך הם נהרגו.

כעבור פרק זמן קצר אירע המקרה השלישי, במהלכו עצרו לוחמי צה"ל שני מחבלים נוספים שהצליחו לחדור לשטח ישראל. על המחבלים שנתפסו היו קאטרים ששימשו אותם לפגיעה בגדר וכן סכינים שיתכן ונועדו לצרכי ביצוע פיגוע.

בתוך כך, פרסם אמש צה"ל את שיטות הפעולה של מחבלי חמאס לבצע פיגועים בחסות ההפגנות האחרונות שנערכו סמוך לגבול. בין השיטות ניתן לראות כיצד המחבלים עושים שימוש בשקי חול, צמיגים בוערים וניסיונות חוזרים ונשנים לחבל בגדר המערכת.