שיתוף פעולה מפתיע בין מוסי רז ומשה פייגלין

חבר הכנסת ממרצ וחבר הליכוד לשעבר, חתמו על מכתב ששוגר לחברי הכנסת על ידי קבוצת פייסבוק בשם "ציוצים מצבא חובה" במטרה לבטל את גיוס החובה, "יש להתקדם למציאות שבה צה"ל מגייס את המעוניינים בכך בלבד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/03/18 12:47 כה באדר התשעח

שיתוף פעולה מפתיע בין מוסי רז ומשה פייגלין
בקרוב צה"ל יהפוך לצבא מקצועי? למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Hamad Almakt/Flash90

קבוצת פייסבוק בשם "ציוצים מצבא חובה" שיגרה הבוקר (שני) מכתב לחברי הכנסת במטרה שיצטרפו ליוזמה לבטל את גיוס החובה. לרעיון שותפים באופן מפתיע שניים שבהרבה מאוד תחומים קיים ביניהם פער אידאולוגי גדול.

על רקע משבר חוק הגיוס שלחו מנהלי הדף מכתב שעליו חתומים בין היתר ח"כ מוסי רז ממרצ, יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין.

במכתב, שעליו חתומים גם קבוצת 'הליברלים בליכוד', 'פורום בני חורין' בבית היהודי, תנועת 'חופש לכולנו', 'התנועה הליברלית החדשה' ותנועת הסטודנטים 'סטודנטים למען חירות', נטען בין היתר כי קיים עודף ביקוש למרבית היחידות הלוחמות,כשגם ביחידות אחרות צה"ל מצליח למלא את השורות.

לכן נאמר בו כי  "גיוס החובה כופה מסגרת מגבילה מאוד אשר לא מתאימה לכל אחד ומעכב כניסת צעירים ישראלים לשוק העבודה בשנים שלמות, לעומת מקביליהם במערב. גיוס החובה שהיה בעבר צורך בטחוני, הפך לאתוס עם משמעות סמלית בלבד, שמזיק למגוייסים, לכלכלה, למרקם החברתי ולביטחון".

משה פייגלין

משה פייגליןצילום: דוברות ותקשורת דינה אברמסון

עוד נכתב כי "על מנת לקבוע מדיניות גיוס הן שוויונית, והן שתתאים לצרכי הביטחון, יש לקיים דיון מעמיק על מודל הגיוס עצמו. יש להתקדם באופן הדרגתי למציאות שבה צה"ל מגייס את המעוניינים בכך בלבד, על פי צרכיו בלבד, ולתגמלם בהתאם".

בדף הפייסבוק "ציוצים מצבא חובה", שבו חברים יותר מ-4,000 אנשים, נכתב כי הוא מורכב מחיילים וחיילות שנאבקים "נגד האבטלה הסמויה, הבזבוז וחוסר היעילות בצבא, העוולות המוסריות שיוצר מודל הגיוס הנוכחי, הנזקים הכלכליים והנפשיים שהוא יוצר למגוייסים והנזק שהוא גורם לחברה ואף לצה"ל עצמו. הגיע הזמן לבטל את גיוס החובה ולהפוך את צה"ל לצבא מקצועי".

בהתייחס למכתב ששלחו לחברי הכנסת הם אמרו כי הם "מקווים כי המכתב יעזור למקבלי ההחלטות להשכיל להבין כי אם בכוונתם הכנה לקבוע מדיניות שוויונית, יש לדון במודל הגיוס עצמו, ולא בגיוס של אוכלוסיית החרדים באופן ספציפי".