שיפור במצבו של אחד החיילים שנפצעו בפיצוץ המטען

החייל שנפצע קשה שב להכרה ונושם בכוחות עצמו. חברו עדיין מונשם ומורדם. ליברמן: "עד שלא נחסל את המחבלים - החשבון פתוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/18 10:18 ג באדר התשעח

שיפור במצבו של אחד החיילים שנפצעו בפיצוץ המטען
פינוי חייל פצוע, צילום: פלאש 90

מצבו של אחד החיילים שנפצעו קשה בפיצוץ המטען על גבול רצועת עזה השתפר. בבית החולים סורוקה אמרו הבוקר (א') כי החייל שב להכרה ונושם בכוחות עצמו. חברו שנפצע קשה גם הוא עדיין מונשם ומורדם, ושלושה חיילים נוספים מאושפזים במצב בינוני.

בריאיון לגל"צ התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן לתקרית בדרום, ואמר: "אני מקווה שאנחנו לא עומדים בפני הסלמה. מבחינתי האירוע לא הסתיים כי עדיין לא חיסלנו את המחבלים שאחראים על הפיגוע שהתרחש אתמול.

"מתקיים תחקיר הקשור לאופן הפעולה באירוע אתמול, ורק אחריו אוכל להתייחס למה שקרה. צריך להבין, שאנחנו מקיימים פעילות יומיומית, 24/7 של החיילים, נגד הטרור של חמאס וחיזבאללה".

לדבריו, "מטרת החמאס היא ברורה - לשחוק את יכולת העמידה שלנו בפני טרור. הם מנסים לפלג אותנו מבפנים, והמטרה שלהם היא לפתח נתיבי הברחות נשק וציוד, ולהרתיע אותנו מפעילויות". 

עוד הוסיף ליברמן: "אני מבקש מתושבי הדרום להמשיך בחייהם כרגיל - אסור לתת לחמאס להגשים את מטרתו הראשונית, שהיא לשחוק אותנו. חמאס הוא הריבון ברצועה ואסור לנו למצמץ. חייב להמשיך לפעול, כמו שפועלים כיום". 

מאוחר יותר בריאיון לאולפן ynet אמר שר הביטחון כי "אנחנו יודעים שארגון ועדות ההתנגדות העממית עומד מאחורי פיצוץ המטען. עד שלא נחסל אותם – החשבון פתוח. זה ייקח יומיים, שבוע או שבועיים. נחסל את מי שהוציא את הפיגוע". 

לדבריו, "פגענו ב-18 מטרות טרור, 18 מטרות איכות ששייכות כמעט כולן לחמאס, וזאת אולי התקיפה הכי משמעותית והכי רחבה שביצענו מאז מבצע צוק איתן. חמאס הוא הריבון וראינו בחמאס אחראי על כל מה שנעשה ברצועת עזה ומתוך רצועת עזה".