שיעור האמונה של השר ארדן לעיתונאי 'הארץ'

רוגל אלפר טען כי "מי שמתפלל לגשם הוא אידיוט", וכי תפילות כאלה "זו חזרה לימי הביניים". השר לביטחון הפנים השיב לו כי מוזר לשמוע זאת ממי שמאמין "שברגותי יביא שלום. אמשיך יחד עם כל בית ישראל להתפלל לגשם שיבוא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/01/18 13:10 כ בטבת התשעח

שיעור האמונה של השר ארדן לעיתונאי 'הארץ'
ביתו של דוברו האישי נפרץ. השר ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, לא אהב את השתלחותו של עיתונאי 'הארץ' רוגל אלפר במתפללים לגשם, וטען היום (ראשון) כי המחשבה כאילו רב המחבלים מרוואן ברגותי הוא זה שיביא שלום הזויה הרבה יותר.

"מי שמתפלל לגשם הוא אידיוט", זו הכותרת של מאמר הדעה שהתפרסמה ב'הארץ', במהלכה כתב אלפר בין היתר כי לאמונה כי ישנה ישות שתוריד גשם לבקשתנו היא חסר תכלית.

"האם מסוגל אדם לשאוב נחמה, תקווה ועידוד מדבר מה שידוע לו היטב שאיננו קיים?", הוא תהה, "האם אני יכול, מבחינה רגשית בלבד, בלי שום קשר לרציונליות, למצוא טעם כלשהו בבקשת עזרה מישות שאני מבין היטב כי המצאתי והיא קיימת בדמיוני בלבד?".

לסיום הוא ציין כי "תפילות של שרי חקלאות לגשם אינן איזו מסורת פולקלוריסטית ישראלית ותיקה. זה מנהג חדש. כמו משט הרב הראשי לאי בכנרת. זו חזרה לימי הביניים". במאמרו התכוון אלפר לתפילה ההמונית שארגן שר החקלאות אורי אריאל בכותל וליוזמתו של הרב הראשי, הרב דוד לאו, בכנרת.

מתפללים לגשם בכותל

ב'הארץ' חושבים שהם אידיוטים? מתפללים לגשם בכותלצילום: דוברות השר אריאל

השר ארדן, שבצעירותו למד במוסדות החינוך הממלכתי דתי, התייחס לדברים ובדף הפייסבוק שלו כתב כי זה "די מדהים שבעיתון הארץ מאמינים שברגותי יביא שלום, אבל להאמין שתפילה היא דבר לגטימי זה אידיוטי בעיניהם".

עוד הוא ציין כי "רוגל אלפר וחבריו יכבדו כל מנהג שיפגשו בטיול בחו"ל, יסעו למשחקי ספורט בספרד ויעודדו בגרון ניחר מהיציע את מסי כאילו הוא שומע אותם, אבל כשיהודים נושאים עיניהם השמיימה ומבקשים על הגשם הם מתפלצים".

ארדן אף הדגיש כי למרות הדברים הוא ימשיך להתפלל לקב"ה שיוריד גשם, "צר לי לבשר לחברים מ'הארץ', אבל כיהודי מאמין שתפילות הגשם תמיד ריגשו אותו, אמשיך יחד עם כל בית ישראל להתפלל לגשם שיבוא. שיהיה חורף טוב וגשום- בעזרת ה'!"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן