שטרן תוקף את סמוטריץ: "תבדקו מי מייצג אתכם ובמה הוא מאמין"

ח"כ שטרן חשף כי ח"כ סמוטריץ' השתחרר משירותו הצבאי כחודש לאחר גיוסו כדי להצטרף למערכת הבחירות בכנסת ה-18. סמוטריץ' בתגובה:"לא מתכוון להתנצל על מסלול חיי"

חדשות כיפה מירב כהן 26/12/18 10:06 יח בטבת התשעט

שטרן תוקף את סמוטריץ: "תבדקו מי מייצג אתכם ובמה הוא מאמין"
ח"כ סמוטריץ'. פאדיחה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת יש עתיד פרסם פוסט בו הוא חשף מה עשה ח"כ סמוטריץ' מהבית היהודי בשירותו הצבאית, ואיך הצליח להתחמק ממנו. 

סמוטריץ' התגייס לצבא במסגרת תכנית הסדר, בגיל 28 אחרי שסיים תואר ראשון במשפטים. חודש לאחר גייסו התקיימו לפתע הבחירות לכנסת ה-18, כאשר מפלגת קדימה בראשות שאול מופז פרשה ממשלת נתניהו. החייל הטרי סמוטריץ', פעיל במפלגת האיחוד הלאומי, הוצב במקום ה-9 והלא ראלי ברשימת המפלגה, והשתחרר מהשירות הצבאי. לאחר שלושה חודשים, כשמערכת הבחירות הסתיימה, סמוטריץ' לא נכנס לכנסת וחזר לסיים את שירותו הצבאי. 

תקף את בנט. שטרן

תקף את בנט. שטרןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ שטרן תקף את סמוטריץ' על מאבקיו בצבא, כאשר במהלך שירותו הצבאי הוא 'תחמן' את המערכת הצבאית כדי להצטרף לזירה הפוליטית:  "הָיֹה היה בחור ישיבה. למד בישיבה ודחה את גיוסו כחוק, מה שנקרא מסלול "תורתו אומנותו". כך היה עד שבגיל 28, לאחר שהשלים תואר במשפטים (כן, תוך כדי "תורתו אומנותו"), החליט להתגייס לשירות קצר בצה"ל. עוד הוא משרת את שירותו הקצרצר בצה"ל, ליתר דיוק כחודש לאחר גיוסו, החלה תקופת בחירות, והבחור-ישיבה-חייל החליט לרוץ לפוליטיקה. לשם כך קיצר את שירותו המקוצר (מה שנקרא- מקוצרר), ויצא לדרך חדשה של שלושה חודשים בפוליטיקה. 
לימים, אותו בחור ישיבה שתורתו אומנותו, תואר במשפטים באמתחתו, ושירות צבאי מקוצרר בעברו, נהיה חבר כנסת. לא זו בלבד, הוא אף מייצג היום את סיעת הבית היהודי בנושא השוויון בנטל. (כן, הבית היהודי). הייתם מאמינים? אני משוכנע שזו אינה דרכה של הציונות הדתית."

שטרן הוסיף קריאה לבני הציונות הדתית: "אם את או אתה בני הציונות הדתית ומאמינים בחשיבות של שירות משמעותי, תבדקו מי מייצג אתכם ובמה הוא מאמין", והוסיף, "אולי תופתעו"

ח"כ סמוטריץ' לא נשאר חייב, עקץ את ח"כ שטרן: "אז אני מבין שאלעזר שטרן, שמסיים עכשיו שתי קדנציות בכנסת בלי להשאיר שום חותם משמעותי, מקנא בסיעתא דשמיא שהיתה לי בשנים האחרונות להוביל לא מעט תהליכים חשובים ויורד לשיח אישי נמוך ולא רלוונטי. אין לי שום כוונה לרדת לרמה ובטח שלא להתנצל על מסלול חיי, ובכלל זה על השילוב הנכון לכתחילה בין לימוד תורה ובניין אישיות לבין שירות צבאי משמעותי ותרומה לעם ישראל ומפעל התחיה שלו באפיקים נוספים".

סמוטריץ' המשיך לתקוף את שטרן: "מעולם לא עשיתי לביתי ואין לי פנסיה שמנה ואין ספור הטבות של מי שעשה קריירה צבאית. מאז שעמדתי על דעתי אני עסוק בעניינים ציבוריים, בעולם הישיבות, ברגבים, ועוד. בעזרת השם אמשיך בדרכי זו במלא המרץ. אני לא יודע את מי בדיוק שטרן מייצג, אני יודע שבכל הסקרים המבוצעים בציונות הדתית אני נהנה מרמת אמון גבוהה מאוד וזה מספיק לי".

בסביבתו של סמוטריץ סירבו להגיב על אופי שירותו של חבר הכנסת ומדוע הוא שוחרר למערכת הבחירות כחודש לאחר גיוסו. 

.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן