שותים באחריות, נאבקים בהשתכרות

לקראת פורים, יצאה המועצה האזורית שומרון במאבק בתופעת ההשתכרות בישיבות התיכוניות ובמוקדים נוספים בהם נמצאים קטינים. דגן: "נושא ראשון במעלה שבסופו של יום כל הציבור הדתי לאומי סובל ממנו"

חדשות כיפה דויד ליבנה 28/02/18 12:54 יג באדר התשעח

שותים באחריות, נאבקים בהשתכרות
מפגש הסברה באחת האולפנות בשומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

תופעת ההשתכרות ואספקת האלכוהול לקטינים במוסדות חינוך של הציבור הדתי בחג הפורים, היא תופעה שכמעט לא מדברים עליה בקרב הציבור הדתי. באגף לשירותים חברתיים והיחידה למלחמה בסמים ואלכוהול במועצה האזורית שומרון הבינו שאי אפשר לשבת מנגד, והחליטו גם השנה להוביל את המאבק בתופעה.

על פי הנתונים שבידי היחידה למניעת שימוש בסמים ואלכוהול במועצה האזורית שומרון, בני נוער הנחשפים לצריכת אלכוהול במוסדות החינוך הופכים את חווית צריכת האלכוהול לחווית בילוי שגרתית גם לאחר פורים, דבר המזיק להם פיזית ורגשית. 

המועצה האזורית שומרון הפיצה עד עתה אלפי עותקים של חומרי הסברה לציבור, ומקיימת מפגשים וסדנאות הסברה בנושא ופועלת כל השנה כדי להילחם בתופעת השתייה שהיא "מכת מדינה" בכל רחבי הארץ. הפעילות נעשית בסיוע הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול.

"לצערנו מדובר בתופעה נפוצה שאנחנו רואים ומתמודדים עם התוצאות שלה לאחר מכן בבתי הספר ולאחר בית הספר" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון.

"זו תופעה שקיימת בכל הארץ. אנחנו רואים את עצמנו כחלוצים לא רק בנושא יישוב הארץ אלא גם בנושא החברתי. זה נושא ראשון במעלה שבסופו של יום כל הציבור הדתי לאומי סובל ממנו ואני שמח שהיחידה הפועלת בתחום במועצה לקחה על עצמה גם השנה לפעול להסברת הנושא בקרב בני הנוער ההורים הרבנים המדריכים".