שגריר גרמניה השתתף בטקס יום השואה של תנועת בית"ר

מדי שנה מקיימת התנועה טקס מול שגרירות גרמניה בישראל, ולראשונה השתתף השתתף בו הדיפלומט הבכיר. "בשואה לא היו רק קרבנות אלא גם מרצחים והכתובת לכך הייתה גרמניה. אם נשכח את מקור הרוע לא נדע מה הוא הטוב", אמר ראש ההנהגה העולמית, נריה מאיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/18 16:26 כז בניסן התשעח

שגריר גרמניה השתתף בטקס יום השואה של תנועת בית"ר
השגריר הגרמני עם נריה מאיר בטקס של תנועת בית"ר, צילום: נופר גולן לוי

מזה עשרות שנים מקיימת תנועת בית"ר טקס מחאתי לציון יום השואה בסמוך לשגרירות גרמניה בתל אביב. לראשונה, בחר היום (ה') שגריר גרמניה בישראל, קלמנס פון גטצה, לקחת חלק בטקס לצד חניכי תנועת בית"ר מהעולם ומישראל.

השגריר לא נשא דברים בטקס, אך ראש ההנהגה העולמית של בית"ר ליווה אותו בהסברים על המהות והדברים שנאמרו. הטקס נערך בהשתתפות סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה למאבק באנשטימיות יעקב חגואל, ראש ההנהגה העולמית של בית"ר נריה מאיר, ראש ההנהגה הארצית של בית"ר אלירן גפסו, ובוגרי בית"ר מהארץ ומעולם

ראש ההנהגה העולמית של בית"ר, נריה מאיר, פנה בטקס לשגריר הגרמני, ואמר: "מדי שנה מקיימת בית"ר את הטקס סמוך לשגרירות גרמניה, כדי להעביר את המסר שבשואה לא היו רק קרבנות אלא גם מרצחים והכתובת לכך הייתה גרמניה. אם נשכח את מקור הרוע לא נדע מה הוא הטוב.

עוד אמר: "ביום הזה נזכור את דגל ישראל שהונף לראשונה בשואה במרד גטו ורשה על ידי הבית"רים. יחד עם המאבק המזוין שניהלו בגרמנים, הייתה נקודת המעבר משואה לתקומה. זו מורשתנו ביום קשה זה". 

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה למאבק באנטישמיות,יעקב חגואל, אמר: "גם היום אנו זוכרים את ששת מליוני היהודים שנרצחו, שנספו ונשרפו אך ורק בגלל היותם יהודים. ישנם גם היום אנטישמים שמנסים לטשטש ולהכחיש את הזוועות של השואה. האנטישמיות לצערנו לא נגמרה באירופה לפני 75 שנה אלא היא עדיין קיימת ובועטת".

על השתתפותו של שגריר גרמניה בטקס אמר חגואל: "אני שואל את עצמי, למרות שיש פה את שגריר גרמניה, האם יש גרמניה אחרת? אני שואל את עצמי בימים האלה האם יש אירופה אחרת? אנחנו נמצאים בעשור שיותר ויותר יהודים נפגעים באלימות אנטישמית באירופה. יותר ויותר יהודים חוששים להיות יהודים. אני לא חושש משואה שנייה, אני קובע כאן לא תהיה שואה שנייה. לא תהיה שואה שנייה לא כי יש גרמניה אחרת, לא כי יש אירופה אחרת. יש לנו ברוך ה' 70 שנה של מדינה יהודית עצמאית.

"יש לנו מדינה לא בגלל השואה אלא למרות השואה. התנועה הציונית החלה דרכה 40 שנה לפני השואה. מה שעיכב את הקמת המדינה זו השואה. אנו מחזקים מכאן ממדינה ישראל הריבונות והעצמאית את אחינו בגולה, אחרי שנקרה לה לעלות לארץ אשר הם יחליטו כנראה לא עלות בשלב הזה של החיים. אנו נחזק אותם להמשיך להיות גאים ביהדותם להמשיך להרים את הראש בגאווה היהודית כי רק כך נצליח עם אותה גל אנטישמיות שיש היום באירופה".  

ראש ההנהגה הארצית של בית"ר, אלירן גפסו, אמר: "שואת היהודים היא שורש חיינו כאן, ותמצית מאבק שכולנו חיים עד היום-המאבק למקום משלנו בעולם, ועל הזכות להיות יהודים. גם כיום, כמו אז,אנו נציבים מול אנטישמיות, ומול עמי אירופה הצבועים, המתחזים לאנושים שהם מטיפים לנו כיצד עלינו לנהוג בשדה הקרב.

"את הפשעים הבלתי נתפסים שהם ביצעו לפני 80 שנה, באכזריות, בגזענות, בחייתיות, שאין לה תקדים בתולדות האנושות - לא נשכח ולא נטשטש: לא נשכח שלא היה מי שיגן על יהודי האג, ז'נבה ואוסלו, ולא נטשטש שאותם צוררים ומרצחים מפעם הם עוכרי ישראל גם היום".

טקס יום השואה של תנועת בית"ר

טקס יום השואה של תנועת בית"רצילום: נופר גולן לוי

טקס יום השואה של תנועת בית"ר

טקס יום השואה של תנועת בית"רצילום: נופר גולן לוי

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן