שבוע שלישי ברציפות: תושבי דרום ת"א הפגינו מול ביתה של נאור

התושבים מחו על הפסיקה בעניין המסתננים וקראו: "בג״ץ נגד העם" ו-"אנה תלכי מרים, מסובבת את כולם". אחת ממארגנות המחאה שפי פז: "בג״ץ חושבים שמקומם של המסתננים אצלנו בבית, אנחנו נבוא אליהם הביתה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/09/17 09:19 יט באלול התשעז

שבוע שלישי ברציפות: תושבי דרום ת"א הפגינו מול ביתה של נאור
מוחים על פסיקת בג"ץ. מפגינים מול ביתה של נאור, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מאות מתושבי דרום תל אביב הפגינו אמש (מוצאי שבת) בשבוע השלישי ברציפות מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון היוצאת, מרים מאור, במחאה על פסיקת בג"ץ בנושא המסתננים.

התושבים טענו כי השופטים מעדיפים את זכויות המסתננים על פני זכויותיהם שלהם, זאת על רקע פסיקת בית המשפט לפיה המדינה לא תוכל לגרש שוהים בלתי חוקיים בניגוד לרצונם, וכן נאסר עליה לכלוא, כאלה שמתנגדים לעבור למדינה אחרת, לזמן בלתי מוגבל.

https://www.facebook.com/sheffi.paz/videos/10214161545532909/

מי שהובילה את ההפגנה היא תושבת דרום תל אביב שפי פז שאמרה כי "הערב ציינו עשר שנים של העדפת זכויות המסתנן על פני זכויות התושב. נגמרו הימים שבהם קיבלנו את דין הבג״ץ כגזירה משמים. יותר לא נרפה עד שהבג״ץ יבין שהעם הוא הריבון והעם רוצה גירוש".

התושבים החזיקו שלטים וקראו קריאות כמו "בג״ץ נגד העם", "העם נגד בג"ץ״ ו-"אנה תלכי מרים, מסובבת את כולם". לדבריה פז, "אם שופטי בג״ץ חושבים שמקומם של המסתננים אצלנו בבית, אנחנו נבוא אליהם הביתה. לבג״ץ אין יותר חסינות מפני ביקורת. עד היום הבג״ץ פסל או סירס כל חוק שהמדינה ניסתה לקדם לשחרור השכונות מהכיבוש האריתראי-סודני. אנחנו אומרים די. אנחנו רוצים בג"ץ ישראלי".