רץ ברשת: סיפור מרגש על הרב שבח

במשפחה שנולד בה בן חיפשו מוהל שיערוך את ברית המילה. הבעיה, המועד היה בראש השנה. לאחר חיפושים רבים שכשלו, וכמעט ברגע האחרון, הגיע האביר על הסוס הלבן עם חיוך הפלא שהקסים וכבש את לב כולם. עד שהלב נשבר בעקבות הפיגוע הרצחני

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/18 17:34 כג בטבת התשעח

רץ ברשת: סיפור מרגש על הרב שבח
הרב רזיאל הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

דבר הירצחו של הרב רזיאל שבח הי"ד אמש (שלישי) בחוות גלעד,  גרר הספדים ודברי שבח רבים על האיש ופועלו במהלך השנים. פוסט אחד בפייסבוק שנכתב אמש שעות ספורות לאחר הפיגוע ע"י בחור בשם ניר בהגלי ,וזכה לחשיפה גדולה, יכול ללמד עוד קצת על מי שמאות ליוו היום בדרכו האחרונה.

"האמת, אני לא נוהג לכתוב על דברים קשים בפייסבוק, אבל מזה כ-3 שעות קשה לי לבלוע את הרוק.
ב-29 בספטמבר 2016, השתחררנו מבית החולים עם יהלי הקטן.
יצא שהברית תתקיים ביום השני של ראש השנה, אנחנו שומרים שבת והיה חשוב לנו לקיים את מצוות ברית המילה ברוב הדר בבית הוריי בכפר תפוח.
לכו תמצאו מוהל, בראש השנה - ביישוב כזה קטן.

הרמתי טלפונים לכל מי שרק אפשר ולא היה בנמצא, אבא שלי סייע ועזר ודיבר עם כל מי שהיה אפשר אך לא מצאנו, 4 ימים לברית ואין מוהל. בישורת האחרונה קיבלתי מס' טלפון מאבא שלי שאמר לי לנסות את להתקשר למספר הזה ואם לא יצלח נצטרך לקיים את הברית במקום אחר. מכיוון שבניסיונות קודמים שעשיתי המוהל היה עסוק או שהעדיף לחגוג את ימי ראש השנה בחיק משפחתו - ידעתי שאין לי מה לתלות יותר מידי תקווה - אבל כמובן שניסיתי.

אני: "שלום מדבר ניר, נולד לנו ברוך ה' ילד והברית יוצאת ביום השני של ראש השנה, אנחנו רוצים לקיים את הברית בכפר תפוח, אתה תוכל להגיע?"

הרב רזיאל שבח ז"ל: "קודם כל מזל טוב! דבר שני, לי ולאשתי יש כלל - אנחנו לא אומרים לא למצוות ברית מילה"

אני: "ווואוו - תודה רבה! אתה הראשון שעונה לי כן בלי להסס.. אתה יכול להגיע עם אשתך והילדים כמובן, אנחנו נדאג להכל"

הרב רזיאל שבח ז"ל: "בעזרת ה', אני אבדוק - אתם תדאגו להשתחרר בבטחה מבית החולים - כל השאר יהיה בסדר בעזרת ה'"

אני: "ממש תודה, מה צריך להכין?"

הרב רזיאל שבח ז"ל: "אני אשלח לך בווטסאפ הכל - אם אתה צריך משהו או אם יש שאלות תעדכן אותי"

אני: "תודה. תגיע עם אשתך והילדים אנחנו נדאג לכל אני לא רוצה שלא תבלה עם משפחתך בראש השנה"

הרב רזיאל שבח ז"ל: "בעזרת ה'. נהיה בקשר"

כך הסתיימה השיחה. ואנחנו אכן ערכנו לכבודו ולכבוד משפחתו דירת אירוח, סידרנו מקום בשולחן לו ולמשפחה - אך בערב ראש השנה עם הגיעו אלינו - הוא פשוט הגיע לבד.
"לא רציתי להטריח אתכם, אשתי מבינה שזו מצווה להביא בבריתו של אברהם אבינו תינוק שנולד והיא דווקא שמחה על ההזדמנות לבלות עם הילדים את ראש השנה בבית הוריה, ברוך ה' הכל בסדר" אני ידעתי שהוא מבלף אותי בשביל שאני ארגיש יותר טוב, אני גם יודע שהוא באמת לא רצה להטריח - הרגשתי לא נעים, אבל הוא פשוט חיבק אותי, חייך בחום והחליק את הנושא כמו כלום עם בדיחה או שתיים.

ראש השנה, היה ראש השנה הכי משמעותי ועוצמתי שהיה לי מעולם, אולי אפילו בכלל - תחושה של קודש, ילד טהור ומתוק שהרחיב את הלב והנשמה, תפילות עם מזמורים, טקס ברית מילה שהתקיים שנייה לפני מעמד התקיעות בשופר בבית הכנסת, אווירת חג, מעורבבת בשמחה וקודש - באמת שקשה לתאר את התחושה.

ואז בילינו יומיים מלאים עם הרב רזיאל שבח ז"ל - שהתגלה כאישיות יוצאת דופן: צנוע ועניו, מפוצץ בחכמה, איש של חסד ומעשה, פרמדיק מתנדב שמציל חיים של אנשים, איש מלא בידע, איש של תורה ומצוות, חייכן, מכיל את הסובבים אותו באהבה, איש של הומור איכותי, בן חכמים, מרתק - בקיצור צדיק.
האמת הייתי בטוח שבורא עולם שלח לי את אליהו הנביא - ממש כך. יומיים שלמים שבילינו איתו והוא פשוט הילך על כולנו ובייחוד עלי קסם.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1690243004331146&set=a.839790226043099.1073741827.100000363879359&type=3&theater

אז הערב, לפני שעות בודדות הוא נרצח בפיגוע ירי סתמי, של אנשי שנאה, אויבים מרים ופחדנים, אנשי טרור ורוע מזוקק.
אני בטוח שהוא הציל גם את חיי בני עמם, אני גם כמעט בטוח שהטוהר שהוא היה עטוף בו יכול היה לעצור את הכדורים. אבל זה לא קרה, כך נכתב בראש השנה תשע"ח - כך החליט בוראו של העולם - הרב רזיאל שבח צריך להחזיר את נשמתו.

במוצאי ראש השנה דאז שבנו לביתנו בגן יבנה, הוא אמר שהוא יגיע לביתנו בכדי לבדוק שהכל בסדר עם הילד.
אמרתי לו שאנחנו מתגוררים בגן יבנה וזה קצת רחוק, הוא אמר לי אוקיי - נדבר וניפגש, כאילו זה ממש לא אישיו.
כמובן שלא נאמרה חצי מילה על תשלום מצידו ואני בעצמי לא התכוונתי לדבר על כך - זה היה נראה לי פשוט פוגע בו.

הוא הגיע, הוא והאישיות הנדירה שלו לביתנו לבדוק את שלום הילד, הרגיע, ליטף, צחק, סיפר בדיחה והלך כלעומת שבה, אני הכנתי לו מראש מכתב ברכה שרשמתי לו - פשוט הרגשתי צורך עז להודות לו על היומיים המיוחדים שהוא שהה במחציתנו, על החכמה, על דברי התורה, על הנועם על עצם אישיותו והיותו! כי נדירים אנשים כרזיאל שבח.

הוא נרצח היום. סתם. ממש מבאס. ע"י אנשים שהם אפילו לא אבק ליד צל צילו של רזיאל.

הוא סיפר לי בווטסאפ קצת לפני פסח, באפריל השנה - שנולד לו ילד - בעקבות ברכת חג שמח לפסח ששלחתי לו. 
רשמתי לו כתגובה "מזל טוב! ישתבח שמו" - זהו זאת התקשורת האחרונה שהייתה לי איתו ב-6.4.17 בשעה 15:49 - "מזל טוב! ישתבח שמו".

כשסיים לבדוק את הילד ולראות שהכל תקין, ציידתי אותו במכתב הברכה - התחבקנו ונפרדנו לשלום - זאת הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותו. אמרתי לעצמי שווה לעשות עוד ילד רק בשביל להזמין אותו שוב.

כעבור כשעה הוא קרא את המכתב - את התגובה שלו אפשר לקרוא בצילום שצירפתי.

את המכתב שכתבתי לו העתקתי כאן בהמשך.

הרב רזיאל שבח - אני בטוח שבורא עולם שמר לך מקום בגן עדן - סמוך לכל הצדיקים והאנשים שעשו רק טוב בחייהם, הלוואי ונזכה להיות אנשים טובים כמוך, אנשים שעושים חסד, אנשים העוזרים לזולת, אנשים שתורמים ונותנים מעצמם ותוך כדי שומרים על צניעות אין קץ. יהי זכרך ברוך! אוהב אותך מאד - השארת בי חותם".