רגב מתירה את הספקות: ביום ראשון תקצוב התשתיות ביו"ש יאושר בממשלה

שרת התרבות והספורט ביקרה במאהל המחאה של ראשי הרשויות ביו"ש והמשפחות השכולות והבהירה שההבטחות יקויימו, "הגיע הזמן שאחרי 50 שנה מאז חזרנו ליהודה ושומרון, גם הדס מזרחי תוכל לנוע עם ילדיה בביטחון". סגן שר הביטחון: "התכניות מוכנות. כשהכסף יהיה בקופה נתחיל לעבוד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/10/17 20:26 ה בחשון התשעח

רגב מתירה את הספקות: ביום ראשון תקצוב התשתיות ביו"ש יאושר בממשלה
השרה רגב במאהל המחאה, צילום: מועצה אזורית שומרון

מצעד הפוליטיקאים המשיך לזרום הערב (רביעי) למאהל המחאה של ראשי הרשויות ביהודה ושומרון נגד ראש הממשלה בנושא התשתיות באזור.

שרת התרבות הספורט מירי רגב ביקרה באוהל, המאוכלס בראשי המועצות ומשפחות שכולות, והתייחסה לסיכום שהושג מוקדם יותר היום בין ראש הממשלה ליו"ר מועצת יש"ע על תקצוב שיפור התשתיות בסך של 800 מיליון שקלים.

ראש המועצה האזורית שומרון הביע ספקנות בנוגע לסיכום, אך השר רגב ציינה כי כבר ביום ראשון הנושא אמור להיות מאושר בממשלה, "הגיע הזמן שאחרי 50 שנה מאז חזרנו ליהודה ושומרון, גם הדס מזרחי ששכלה את בעלה בפיגוע באחד מכבישי יהודה ושומרון ונפגעה בעצמה, תוכל לנוע עם ילדיה בביטחון מסוסיא לקריית ארבע", אמרה השרה רגב שהוסיפה: "אני בטוחה שכפי שהבטיח ראש הממשלה, יאושרו ביום ראשון 800 מיליוני שקלים למרכיבי הביטחון ביהודה ושומרון".

חברי הבית היהודי במאהל

חברי הבית היהודי במאהלצילום: מועצה אזורית שומרון

סגן שר הביטחון אלי בן דהן, וחברי הכנסת שולי מועלם רפאלי ומוטי יוגב מהבית היהודי הגיעו גם הם למאהל.  סגן השר אמר אמר כי "בשנה וחצי האחרונות עמלנו קשות כדי שכל התכניות לכבישים העוקפים תהיינה מוכנות. התכניות המפורטות לכבישים- מוכנות לחלוטין".

לדבריו כל מה שנותר זה לחכות לתקציב ולהתחיל לעבוד. לדבריו, ברגע שיהיה "כסף בקופה אני מבטיח לכם שמיד תתחיל הסלילה. יש גם תכניות למרכיבי ביטחון ולתאורת כבישים וכמובן בעיקר לכבישים העוקפים. הכל מוכן. ברגע שיהיה כסף בקופה, מיד תתחיל הסלילה. אנחנו מצפים שאכן בתחילת ינואר הכסף יהיה בקופה ונתחיל לעבוד".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי הצטרפה למטילי הספקות בדבר ההבטחה שניתנה מצד נתניהו ואמרה כי "הכספים הובטחו מספר פעמים, ועדיין בשטח דבר לא השתנה. אילו ההבטחות היו מתממשות לא היינו מוצאים עצמנו פעם אחר פעם מגיעים לניחומי אבלים אצל משפחות שאיבדו את יקיריהם באותם כבישים מסוכנים. ראש הממשלה חייב לסגור עניינים בסלילת הכבישים העוקפים, הפריסה הסלולרית וכמובן ליישם את מרכיבי הביטחון הנדרשים בכבישים וביישובים".