רגב לברקת: "היה מצופה ממך להפעיל את סמכותך כראש עיר"

שרת התרבות הגיבה לבקשת ראש העיר ירושלים לפעול יחד למניעת קיומו של אירוע זיכרון ישראלי-פלסטיני בגלריית ברבור. היא האשימה אותו בניסיון לעשות כותרות על גבה, וכתבה: החוק אוסר שימוש פוליטי בנכס עירוני ואני דורשת ממך ליישם את הוראותיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/18 17:22 כו בניסן התשעח

רגב לברקת: "היה מצופה ממך להפעיל את סמכותך כראש עיר"
השרה רגב, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

" חובתה של עיריית ירושלים לדאוג שטקסים כאלה לא יתקיימו בנכסים הנתמכים מכספי העירייה", כך כתבה היום (ד') שרת התרבות מירי רגב, בתגובה לבקשתו של ראש עיירת ירושלים לפעול יחד למניעת קיומו של אירוע זיכרון משותף לישראלים ולפלסטינים. 

"קיבלתי בהפתעה רבה את פנייתך אליי לפעול לביטולו של האירוע המקומם, המכונה 'טקס זיכרון משותף' שאמור להתקיים בגלריית ברבור מחר. כידוע לך, הסמכות לכך מצויה דווקא בידיך, כראש העיר האחראי על הנכס, ולא בידי משרדי, שאינו תומך באירוע דנן כלל. להזכירך, החוק אוסר שימוש פוליטי בנכס עירוני ואני דורשת ממך ליישם את הוראותיו", כתבה. 

השרה רגב הוסיפה עקיצה, וכתבה: "היה מצופה ממך להפעיל את סמכותך כראש עיר ולדאוג לביטול האירוע במקום לעשות הון פוליטי וכותרות על גבי".

"לדבריה, מדובר באירוע שחותר תחת ערכי המדינה ומטרתו להלל ולשבח מחבלים שפעלו לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ועל כן חובתה של עיריית ירושלים לדאוג שטקסים כאלה לא יתקיימו בנכסים הנתמכים מכספי העירייה".

בהודעה מטעם לשכתה צוין כי כבר בחודש פברואר 2017 שיגרה רגב לברקת  מכתב שבו כתבה: "אני מצפה כי תנחה את הגורמים הרלוונטיים בעירייה למנוע את קיום האירוע בנכס העירוני כמתחייב מחוות הדעת  של היועץ המשפטי של העירייה, האוסרת על גלריית ברבור לקיים אירועים בעלי אופי פוליטי בנכס".

מוקדם יותר פנה ברקת לרגב וכתב: "התאכזבתי לקרוא שגלריית ברבור הפועלת בלב העיר ירושלים, בירת ישראל, מתכוננת לערוך אירוע פרובוקטיבי ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל שבו יצוינו במשותף הזיכרון הן לנופלים הגיבורים של צה"ל והן למחבלים.

"אני פונה אלייך על מנת לשלב ידיים ולעשות יחד כל שניתן באמצעים חוקיים ובהתאם לסמכויותינו על מנת להפסיק את הביזיון הזה".

ברקת

"היה מצופה ממך להפעיל את סמכותך במקום לעשות הון פוליטי וכותרות על גבי". ברקתצילום: פלאש 90. יונתן זינדל