רגב: "יו"ש הודרה מהתרבות, בקרוב נעשה שינוי"

במהלך פסטיבל סרטי ילדים בשומרון, יצאה שרת התרבות נגד החלוקה הלא שוויונית של תקציבי הקולנוע. לדבריה, מסקנות הוועדה שעוסקת בנושא יביאו ל"תסיסה גדולה מאוד במרכז העצבים התרבותי התל אביבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/18 09:44 ב בסיון התשעח

רגב: "יו"ש הודרה מהתרבות, בקרוב נעשה שינוי"
השרה רגב ויוסי דגן בפסטיבל הסרטים בשומרון, צילום: רועי חדי

שרת התרבות מירי רגב נשאה אמש (ג') דברים בפסטיבל הסרטים השלישי בשומרון לסרטי קולנוע שיצרו ילדים. השרה התייחסה בין השאר לחלוקה הלא שוויונית של תקציבי הקולנוע והדרת יו"ש מתקציבי הקולנוע. 

"אנחנו נביא בשורה גדולה גם לקולנוע. יושבת כעת ועדה שבדיוק סיימה את עבודתה. ועדה שוודאי התוצאות שלה יביאו לתסיסה גדולה מאוד במרכז העצבים התרבותי התל אביבי", אמרה רגב. 

"אבל אין מה לעשות, יצטרכו לעמוד מול המראה ולהבין שאנחנו בוודאי נעשה שינוי גם בכל חלוקת התקציב של הקולנוע. במדינת ישראל, ואנחנו נודיע על זה בעז"ה במהלך החודש הקרוב. עד שנכנסתי למשרד, יהודה ושומרון הודרה מהתרבות", הוסיפה.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר במהלך האירוע כי "לא ניתן להפריז בחשיבות היצירה, אם זה בתחום הקולנוע, אם בתחום התיאטרון או בתחומים אחרים, אין דרך טובה מזו להעביר מסרים, לדון בנושאים שונים המטרידים אותנו ולשקף את המציאות. אנחנו נמשיך לפעול לחיזוק היצירה בכל רחבי השומרון, ולהוציא קול חדש שונה וייחודי בתחום התרבות. חשיבות החלוקה השוויונית של תקציבי הקולנוע. היא הדבר הנכון. לאחר 50 שנים של אפליה בתחום אנחנו שמחים ששרת התרבות מטפלת בנושא ומקדמת אותו".

במסגרת הפסטיבל הוקרנו שבעה סרטים שהופקו בבתי ספר שונים בשומרון, כחלק מפרויקט תכנית "קרב", יחד עם אגף החינוך במועצה האזורית שומרון, אפיקי תקשורת והחברה למתנ"סים. הסרטים עסקו בנושאים שונים, כמו 70 שנה להתיישבות, נושאים חברתיים ועוד.