רגב: טעיתי כשכיניתי את תושבי גוש קטיף ברברים

שרת התרבות והספורט התייחסה לדברים שאמרה בזמן ששימשה כדוברת צה"ל במהלך ההתנתקות וציינה: "ההתנתקות הייתה טעות גדולה מאוד. מאז לא הרמתי את ידי, ולא ארים את ידי לשום פינוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/18 11:58 יא באייר התשעח

רגב: טעיתי כשכיניתי את תושבי גוש קטיף ברברים
מתנצלת בפני תושבי גוש קטיף. רגב, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שרת התרבות והספורט מירי רגב הביעה היום (חמישי) חרטה על דברים שאמרה על תושבי גוש קטיף בזמן ההתנתקות.

רגב התראיינה לעמית סגל וירון דקל בגלי צה"ל בעיקר על נושא הקרב בינה לבין ח"כ יואל (יולי) אדלשטיין, אך נדרשה גם להתייחס להאשמות יו"ר הכנסת, לפיהן בזמן ההתנתקות אמרה בראיון לכלי התקשורת דברים בגנות המתנחלים.

"אתם ראיתם, חוויתם, שידרתם בכפר דרום", צוטטה רגב בכתבה שנעשתה עליה בערוץ עשר, "את אותה התנהגות ברברית ועבריינית שחושבים שהם בקייטנת אתגר והסחיטה הרגשית על החיילים. למרות הבכי והכאב, צה"ל והמשטרה עמדו במשימה".

על דברים אלה אמרה היום השרה כי "ההתנתקות הייתה טעות גדולה מאוד, אני שמחה שאני לא בצבא כרגע כי שם אנחנו מבצעים את הפקודות. כמו שאני מצפה שחיילים מהשמאל לא יגידו שהם לא מוכנים לשמור בהתנחלויות, כך גם אנחנו צריכים לעשות. אני שמחה ומודה שאני בליכוד, מאז לא הרמתי את ידי, ולא ארים את ידי לשום פינוי".

על השאלה האם היא מתחרטת שקראת למתנחלים ברברים ענתה רגב כי "ההתנהלות של המתנחלים הגיעה ממקום כואב. הייתה המון עבודה שוטפת. ההתנהגות שלהם לא הייתה ברברית, טעיתי שאמרתי את זה. גם אני אומרת דברים שאני לא מסכימה איתם אחרי. אני לא זוכרת על מה דיברתי - כזה או אחר. זה אירוע שלא יחזור על עצמו. לעולם לא ארים את ידי לכך. מאז שאני בכנסת אני רק מחזקת את ההתנחלות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן