רגב: "חבל שהנשיא בחר להפקיר את אלאור"

שרת התרבות והספורט לא אהבה את החלטת הנשיא ריבלין לדחות את בקשת החנינה של אלאור אזריה, "פגע במוסד החנינה ובחר גם הוא להפקיר את אלאור". שר הביטחון: "מביע צער. לנשיא הייתה הזדמנות לשים קץ לפרשה זו אשר טלטלה את החברה הישראלית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/11/17 17:52 א בכסלו התשעח

רגב: "חבל שהנשיא בחר להפקיר את אלאור"
רגב ריבלין ובני הזוג נתניהו בימים יפים יותר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

החלטת נשיא המדינה שלא לחון את אלאור אזריה התקבלה בזעם על ידי שרת התרבות והספורט מירי רגב שתקפה חזיתית את ריבלין וטענה כי הוא הפקיר את הלוחם לשעבר שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל

"נשיא המדינה פגע במוסד החנינה ובחר גם הוא להפקיר את אלאור", אמרה שרת התרבות והספורט מירי רגב והוסיפה כי הייתה לו הזדמנות "לממש את התכלית הראויה ביותר של מוסד החנינה. מצער מאוד שהנשיא ריבלין נכנע ללחצים פסולים ובחר גם הוא להפקיר את אלאור".

לדבריה, "מוסד החנינה נועד בדיוק למקרים כאלה - להשלים את הפער בין הדין הרשמי לבין תחושת הצדק ורחשי הלב של הציבור הרחב.

לנשיא היתה הזדמנות להעביר מסר לחיילים שגם אם הם טועים, הם ישפטו במישור המשמעתי אבל הם לא יופקרו".

רגב הוסיפה כי "אלאור לא צריך לשבת אפילו יום נוסף אחד בכלא. אמרתי בתחילת הדרך ואומר שוב: כל הסאגה הזו אמורה היתה להתנהל בהליך משמעתי בצבא ולא במישור הפלילי. חבל מאוד שהנשיא לא סיים את הסאגה הזו היום".

הנשיא יסכים לבקשת ליברמן? ליברמן וריבלין

"מביע צער על החלטתו". ליברמן וריבליןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס גם הוא להחלטת הנשיא כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי למרות שהוא "מוקיר ומעריך את נשיא המדינה", הוא גם "מביע צער על החלטתו לדחות את בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה". לדבריו, "לנשיא ריבלין הייתה הזדמנות לשים קץ לפרשה זו אשר טלטלה את החברה הישראלית. מעבר למחיר האישי ששילמו החייל ומשפחתו".

עוד הוא אמר: "סברתי ועודני סבור כי במקרה ייחודי זה היה מקום לשקול גם את האינטרס הציבורי, את הצורך באיחוי הקרעים בחברה ואת השפעת האירוע והמשפט על חיילי צה"ל ועל הנוער העומד בפני גיוס. גם בשעה זו, אל לנו לשכוח שמדובר בחייל מצטיין ובמחבל שבא להרוג".