רבני הציונות הדתית: "אין סיכוי שהרמטכ"ל יעביר מסקנותיו בנושא כה משמעותי בצורת ספין עיתונאי"

רבני הציונות הדתית שנכחו בפגישה עם הרמטכ"ל הופתעו מהידיעה הבוקר: "אנו מאמינים שלו הרמטכ"ל היה מחליט החלטה משמעותית וכנה בנושא, היה מיידע אותנו על כך כפי שראוי לעשות, עוד לפני חברות הכנסת מירב מיכאלי ותמר זנדברג והעיתונאי בן כספית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/17 10:32 ט בכסלו התשעח

רבני הציונות הדתית: "אין סיכוי שהרמטכ"ל יעביר מסקנותיו בנושא כה משמעותי בצורת ספין עיתונאי"
הרמטכ"ל גדי איזנקוט נואם בפני קצינים, צילום: פלאש 90. דובר צה"ל

בתגובה לפרסומים הבוקר בתקשורת לפיהם מסתמן כי הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט מתכוון לעשות שינויים הצהרתיים בלבד בפקודת השירות המשותף, וכן לא לתקן את 'סעיף הקצין' ולהמשיך לשבץ קצינים לגדודים מעורבים בניגוד לאמונותיהם וערכיהם הבסיסיים, אומרים הבוקר רבני הציונות הדתית מכל גווני הציונות הדתית כי "מזה תקופה ארוכה שאנו דנים עם ראשי הצבא בנושא פקודת השירות המשותף, מתוך מטרה לשמור על הקונצנזוס סביב הגדרתו של צה"ל 'צבא העם'. הגדרה זו מתבטאת בשותפות של כלל מרכיבי החברה הישראלית בצבא היקר לנו מאוד. נושא השירות המשותף נוגע בחוטים עדינים השוזרים את החברה הישראלית כולה, והינו רגיש ביותר עבור חלק מהותי המרכיב את צה"ל.
כאמור, בדיונים שקיימו רבני הציונות הדתית עם הרמטכ"ל לאורך השנה האחרונה, ובעיקר בדיון האחרון שהתקיים עימו לפני שלושה שבועות, עלו היבטים שונים המהווים בעיה מהותית בפקודת השירות המשותף בתוכם הובהר כי סעיף 'פקודת הקצין' ושינויו, הינו קריטי ומשמעותי עבור שירותם בצה"ל. 
עוד מדגישים רבני הציונות הדתית כי "יש לנו הערכה רבה לרמטכ"ל, ואנו מאמינים שלו הרמטכ"ל היה מחליט החלטה משמעותית וכנה בנושא, היה מיידע אותנו על כך כפי שראוי לעשות, עוד לפני חברות הכנסת מירב מיכאלי ותמר זנדברג והעיתונאי בן כספית. לכן, להבנתנו וכל עוד לא נמסרה מלשכת הרמטכ"ל תגובה רשמית וישירה לרבנים בנושא – אנו מאמינים כי הידיעה שפורסמה שגויה בתכלית ואין בה יותר מספין עיתונאי חסר משמעות".