ראש עיריית דבלין הביך את ישראל: דרעי הורה על בדיקה

למרות שהשרים ארדן ודרעי הכריזו כי מיכאל דונכה, שקורא לחרם על ישראל, לא הורשה להיכנס לארץ הוא צייץ בטוויטר כי הוא כבר ברמאללה. שר הפנים: "הוריתי למסור לו מכתב שבו ייאסר עליו להיכנס בעתיד לשטחי ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/04/18 11:09 כו בניסן התשעח

ראש עיריית דבלין הביך את ישראל: דרעי הורה על בדיקה
החרים את ישראל והצליח להביך את השניים. ארדן ודרעי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הפנים, אריה דרעי, מינה הבוקר (רביעי) את מנכ"ל משרדו לבדוק את את האירוע המביך, במהלכו הצהירו בישראל כי ראש עיריית דבלין, התומך בחרם על ישראל, לא הורשה להיכנס לארץ בעוד שהווא הצליח להגיע לרמאללה.

"הבדיקה מחוייבת", אמר דרעי שמינה את מרדכי כהן לבדוק את האירוע, "כדי למנוע תקלות כאלה בעתיד ולהפיק לקחים ממה שקרה".

דונכה עוקץ את הטוענים שלא הורשה להיכנס לישראל

דונכה עוקץ את הטוענים שלא הורשה להיכנס לישראלצילום: צילום מסך מטוויר

אתמול הוציאו המשרד לעניינים אסטרטגים ומשרד הפנים הודעה כאילו ראש עיריית דבלין, מיכאל דונכה, לא הורשע להיכנס לישראל בשל תמיכתו ב-BDS הקוראים לחרם על מדינת ישראל.

"המדיניות שקבעתי ברורה", אמר השר גלעד ארדן וציין כי "מי שפועל באופן עקבי להחרמת ישראל –לא ייכנס לכאן. כללי המשחק השתנו, ומדינת ישראל לא תבליג אל מול מי שמנסה לפגוע בה".

עם זאת, כעבור זמן קצר צייץ דונכה כי הוא ברמאללה וכי הוא מתכונן לקראת אירוע מיוחד שייערך היום בעיר. במשרד לעניינים אסטרטגים מיהרו לשגר הודעת הבהרה בה נאמר כי הודעת השר נאמרה בהסתמך על הודעת משרד הפנים וכי ככל הנראה נוצרה תקלה שאפשרה את כניסתו של האירי.

בהמשך התברר, לפי טענת משרד הפנים,, כי טעות הקלדה היא זו שהובילה לכניסתו של דונכה לישראל שמשם המשיך לרמאללה. בהמשל להודעתו מהבוקר הצהיר השר דרעי כי "עם יציאתו של ראש עיריית דבלין מהארץ ולאור פעילותו נגד ישראל, הוריתי למסור לו מכתב שבו ייאסר עליו להיכנס בעתיד לשטחי ישראל".

ראש עיריית דבלין שהצליח להיכנס לישראל

ראש עיריית דבלין שהצליח להיכנס לישראלצילום: צילום מסך מטוויטר

יש לציין כי דונכה קידם לא מעט יוזמות בשנים האחרונות שמשמעותן הטלת חרם על ישראל. בתחילת השבוע אימצה מועצת העיר של דבלין בראשותו החלטה חריפה בנוסח הבא המאמצת את עקרונות ה- BDS כנגד חברת HP. 

בדצמבר 2017 הוא השתתף כדובר בהפגנה שארגן IPSC מול שגרירות ארה"ב באירלנד בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ בנושא ירושלים. בהפגנה זו נמסרה לשגרירות ארה"ב אגרת ובה מופיע, בין היתר, המשפט הבא הקורא להצטרפות לקמפיין ה- BDS ולהחרמת ישראל. 

בחודש אוגוסט האחרון החליטו השרים ארדן ודרעי על מדיניות משותפת חדשה של מניעת כניסה לפעילי חרם, בהתאם לסמכות שר הפנים בחוק הכניסה לישראל. זאת בעקבות עבודת מטה מקיפה שהובילו שני המשרדים, בשיתוף משרדי החוץ, המשפטים והמל"ל, שבסופה הומלץ למנוע כניסתם של פעילים הנוקטים בפעילות ממשית, עקבית ורציפה לקידום חרמות על ישראל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן