ראש חודש אלול: אלפי מתפללים, נשות הכותל ושני ח"כים שרוצים לעלות להר הבית

ראש חודש אלול זימן לו למקום אחד אלפי מתפללים שביקשו לציין את חודש הרחמים והסליחות: אלפי מתפללים בכותל המערבי, נשות הכותל שהתעמתו עם מתפללים וחברי הכנסת שולי מועלם ויהודה גליק שביקשו לקיים את ההבטחה שניתנה להם ולהסיר את האיסור על ח"כים על עלייה להר הבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/17 11:16 א באלול התשעז

ראש חודש אלול: אלפי מתפללים, נשות הכותל ושני ח"כים שרוצים לעלות להר הבית
הרב אליהו בתפילה בכותל, צילום: דוברות

אלפי מתפללים הגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש אלול חגיגית ברחבת הכותל המערבי. התפילה אותה הוביל הרב שמואל אליהו רבה של צפת התקיימה ביוזמת הארגונים הפועלים לשמירת קדושת הכותל המערבי ובצל החשש הגדול לקראת הדיון בבגצ בשבוע הבא, אשר ידון בעתירת הארגונים הרפורמיים הדורשים לאשר את מתווה הכותל או לאפשר תפילה מעורבת ברחבת הכותל.

בתוך כך, ראשי שדולת הר הבית חברי הכנסת יהודה גליק (הליכוד) ושולי מועלם (הבית היהודי) הגיעו הבוקר (רביעי) לשער המוגרבים בעיר העתיקה ודרשו להיכנס להר על אף האיסור שהטיל ראש הממשלה נתניהו על חברי כנסת ושרים.

גליק ומועלם מנסים לעלות להר הבית

גליק ומועלם מנסים לעלות להר הביתצילום: עזרא גבאי

ח"כ גליק אמר כי "הגיע הזמן לשים סוף למצב האבסורדי שבו כל אזרח ותייר יכול לעלות להר הבית ורק חברי כנסת לא. עבורי ביקור בהר בית אינו רק זכות בסיסית ומצווה אלא מהווה מקור של חמצן ואנרגיה שלהם אני זקוק על מנת להמשיך בחיי האישיים והציבוריים. הבוקר אגיע לכניסה להר ואדרוש לאפשר לי להיכנס".

ח"כ מועלם-רפאלי אמרה כי "ברור לכולם שההנהגה הפלסטינית היא זו האחראית להסתה של הרחוב הערבי - ולא חברי כנסת יהודיים. העובדה שחברי כנסת, שהם סמל של ריבונות, עדיין מנועים מלעלות להר הבית, היא ביטוי להמשך אובדן הריבונות היהודית במקום. יש לבטל את ההחלטה לאסור על חברי כנסת לעלות להר הבית, שכן היא לא רק אפלייה אלא בעיקר שגיאה מדינית חמורה" אמרה ח"כ מועלם.

וגם נשות הכותל הרפורמיו תבעו את חלקן בראש חודש אלול. הן ערכו הבוקר (רביעי) את תפילת ראש חודש הקבועה שלהן בכותל המערבי והצליחו לעורר זעזוע עמוק בקרב המקיפים אותן. האחראים במקום הבהירו לנשים כי אין באפשרותן להכניס ספרי תורה לרחבת הכותל, התגלה כי ניסו להבריח את יריעות ספר התורה מתחת לבגדיהן. בסופו של דבר היריעות נתפסו על ידי המאבטחים במקום שהחרימו אותן.

לאחר המקרה הוציאה הקרן למורשת הכותל את ההודעה הבאה המביעה צער רב על השימוש הציני שנעשה בכול לטובת מאבקים שונים: " רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ שליט"א, היה מזועזע למראה המאבקים הפיזיים שהתחוללו ברחבת הכותל הבוקר. "היום, ראש חודש אלול, נחצו כל הקווים האדומים - אלה מבריחות ספרי תורה קדושים כשהם כרוכים על גופן ממש, אלה מסתירים משרוקיות באבריהם המוצנעים, והכל לשם מה?! לשם "קדושת" מלחמת האחים בכותל המערבי! 

סדרני הכותל מיומנים במתן שירות למתפללי הכותל, ולא בפיזור הפגנות. אין ביכולתנו להשתלט על המיעוט הקנאי שמבקש לזרוע הרס וחורבן בכותל. אני משבח את המתפללים שלא נגררו אחר הפרובוקציות וקיימו את תפילת ראש החודש כסדרה. אירועים אלה הם חילול השם נורא. זהו זמן תשובה".

"הקרן למורשת הכותל המערבי תמשיך לפעול כמיטב יכולתה", נאמר בהודעה, "כדי לקרב אל הכותל המערבי כל איש ואישה מתוך נאמנות למסורת ישראל ומתוך כבוד לכל מבקר ומתפלל".