ראש אמ"ן היוצא: "יכולתנו עמדה במבחן בהצלחה"

האלוף הרצי הלוי נפרד מתפקידו לאחר 3 וחצי שנים, "השילוב עםחיל האוויר יוצרת למדינת ישראל מפעל מודיעין ואש שאין לו אח ורע ברמת הדיוק". ראש אמ"ן החדש: "פסגה מקצועית ואישית. זכות גדולה ואחריות אדירה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/03/18 15:11 יב בניסן התשעח

ראש אמ"ן היוצא: "יכולתנו עמדה במבחן בהצלחה"
טקס חילופי ראש אמ"ן. הלוי, איזנקוט והימן, צילום: דובר צה"ל

אלוף תמיר הימן התמנה היום (רביעי) לראש אגף המודיעין בצה"ל, בטקס שנערך בבה"ד 15. קודמו בתפקיד, האלוף הרצי הלוי ימונה למפקד פיקוד דרום

"קבלת הפיקוד על אגף המודיעין של צה"ל, מהווה עבורי פסגה מקצועית ואישית", אמר הימן וציין כי "זוהי זכות גדולה ואחריות אדירה".

לדבריו, "המציאות במזרח התיכון מורכבת ומצויה בשינוי מתמיד. אף שסביר כי משפט זה נאמר על ידי כל אחד מראשי אגף המודיעין בתורו ומתוך כוונה מלאה, הרי שאני מוצא אותו נכון שבעתיים היום כאשר קצב השינוי ועוצמתו הם חסרי תקדים".

איזנקוט ממנה את האלוף הימן

איזנקוט ממנה את האלוף הימןצילום: דובר צה"ל

ראש אמ"ן הנכנס שיבח את זה היוצא, שכיהן בתפקיד במשך שלוש וחצי שנים, "אני מודה לך על שהבאת את אגף המודיעין להישגים חדישים והעלית את רף המצוינות לשיאים חדשים. תודה על החפיפה היסודית והמעמיקה ואיחולי הצלחה בתפקידך הבא כמפקד פיקוד הדרום".

לסיום אמר, "אני מצטרף היום למשפחת אגף המודיעין בגאווה ומקבל לידי את הפיקוד בענווה. אתגרים רבים עומדים לפתחנו ואנו נעמוד בהם יחדיו, מתוך עוצמתנו. מעל להכל נציב את האחריות, המהימנות, האמינות והיושרה לנגד ענינו תמיד".

איזנקוט והלוי

איזנקוט והלויצילום: דובר צה"ל

האלוף הלוי  אמר כי "במערכה שבין המלחמות, שבה אנו פועלים מדי יום ולילה, מינון ועיתוי הם מרכיבים חשובים מאוד. האם ליזום פעולה, כיצד לבצעה ומתי, כיצד להגיב לפעולת אויב באופן מרתיע אך לא מסלים, כך שישרת את אינטרסי מדינת ישראל בטווח הקצר ולא פחות מכך בטווח הזמן הארוך. במבט לאחור, עמדנו בכך בצורה טובה מאוד, גם אם אינה חפה מטעויות".

לדבריו, "אגף המודיעין מעמיד היום לרשות צה"ל יכולות סייבר מהטובות בעולם". עוד הוא ציין כי "נרקמה שותפות עם אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, השילוביות בין אגף המודיעין לבין חיל האוויר יוצרת למדינת ישראל מפעל מודיעין ואש שאין לו אח ורע ברמת הדיוק, העדכניות, הגמישות ומהימנות הביצוע. יכולת זו עמדה למבחן פעמים רבות בשנים האחרונות ובהצטיינות".

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט החמיא לענף המודיעין ואמר כי "כל מהלומת אש עוצמתית המופעלת על ידי לוחמינו – היא תוצר של עשייתכם השקטה, תוצר של מידע מודיעני איכותי, התרעה במהירות הנדרשת והכרת האויב על דפוסיו".