ראשי המכינות נגד חברי הבית היהודי: מפקירים אותנו

חברי מועצת המכינות הקדם צבאיות מאשימים את חברי המפלגה, בכך שהם לא מסייעים להם בשחרור כספים שייעדה קק"ל להשקעה במוסדותיהם. מנכ"ל המועצה: "החידלון ואפס הסיוע של הבית היהודי לא נתפס"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/12/17 13:11 ג בטבת התשעח

ראשי המכינות נגד חברי הבית היהודי: מפקירים אותנו
חברי הבית היהודי בישיבת הסיעה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ראשי המכינות הקדם צבאיות יצאו היום (ה') במתקפה חריפה נגד חברי הבית היהודי, על כך שלטענתם הם לא פועלים לשחרור כספים המיועדים לשדרוג מוסדות החינוך שלהם.

בשנת 2015 נחתם הסכם בין מדינת ישראל לקק"ל, שבמסגרתו סוכם כי קק"ל תקצה לטובת פיתוח פרוייקטים שונים בפריפריה 400 מיליון שקלים.

ממכתב ששיגר מנכ"ל קק"ל למנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות דני זמיר, עלה כי 170 מיליון מתוכם, שיועדו למיזמים מסויימים בצפון, מעוכבים על ידי משרד האוצר לרבות 30 מיליון שקלים שיועדו לשיפוץ ושדרוג מבני המכינות.

זמיר פנה בנושא לגורמים ממשלתיים שונים כדי שהכספים ישוחררו ולטענת מועצת המכינות, למרות שזכה לתמיכה מצד מרבית חברי הכנסת מהמפלגות הציוניות והנושא אף יעלה לדיון במליאת הכנסת, "היחידים שטרם נקטו עמדה ברורה הם אנשי הבית היהודי".

"בתור מי שהמציאו וייסדו את המפעל המופלא והמדהים הזה", אמר זמיר, "החידלון ואפס הסיוע של הבית היהודי לא נתפס". עוד הוא הוסיף כי הוא נמצא עם חברי המפלגה בקשר והוא מקווה שבסופו של דבר גם הם יצטרפו למאמץ.

תלמידים במכינה. למצולמים אין קשר לכתבה

תלמידים במכינה. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: פלאש 90. נתי שוחט

במכתב ששיגר מנכ"ל מועצת המכינות לכלל חברי הכנסת והשרים הוא כתב להם בין היתר כי "בינואר 2017 נחתם הסכם בין ממשלת ישראל לקק"ל שלפיו היו אמורות להיות משופצות  16 המכינות הקדם צבאיות אשר בצפון הארץ בסכום כולל של כ 30 מליון ש"ח שתעביר הקק"ל במסגרת "תכנית הצפון" שהציג ראש הממשלה נתניהו".

לדבריו, "הסכום אשר נועד לשפר את מצבן של המכינות שהוותיקות בהם כבר בנות 20 ומעלה ועדיין במבנים רעועים ולא קבועים, חלקם לא ראויים למגורים".

עוד הוא כתב כי "מדובר בכספי קק"ל שיועדו על פי הסכם חתום בידי הממשלה למימוש. מנכ"ל האוצר משיקולים שאיני יודע להסבירם ושאין להם כל רציונל כלכלי או ענייני מעכב מימשו ההסכם על כתפי המכינות הקד"צ וחניכיהן שלא פשעו ולא חטאו. די להתנהלות המבישה הזו!".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן