ראשי המועצות ביש"ע לדרעי: "העיר החדשה היא בלוף"

סערת 'העיר החדשה' - במכתב חריף לשר הפנים דורשים ראשי המועצות ביש"ע להסיר את הרעיון מסדר היום: "דבר זה רק יחבל במאבק הנחוש שלנו לאשר בניה רחבה ומשמעותית ביהודה ושומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/17 20:56 כו בכסלו התשעח

ראשי המועצות ביש"ע לדרעי: "העיר החדשה היא בלוף"
ראשי המועצות מיו"ש ומהפריפריה, צילום: דוברות מועצת ישע

התנגדות יישובי יהודה ושומרון לניסיונות שר הפנים לקדם איחוד רשויות תוך מצג שווא של הקמת 'עיר חדשה' עולה מדרגה: 20 ראשי המועצות והעיריות ביהודה, שומרון, בקעת הירדן ובנימין פנו הערב במכתב חריף לשר אריה דרעי בדרישה לגנוז את רעיון האיחוד, המהווה: "פגיעה חמורה בהתיישבות ובמנהל התקין".

בשבועות האחרונים סוערים יישובי השומרון סביב כוונתו של שר הפנים אריה דרעי לקדם את איחוד היישובים אלקנה, אורנית, עץ אפרים ושערי תקווה ליישוב אחד אותו הוא מתעקש להציג כ"עיר חדשה" אשר תקום בשומרון. ניסיונות אלו מצד השר דרעי זכו כאמור להתנגדות נחרצת הן מצד התושבים וראשי המועצות והן מצד הגורמים המקצועיים במשרד הפנים, מרכז השלטון המקומי וצה"ל.

כעת זוכה המאבק לתמיכה נוספת מראשי המועצות והעיריות ביהודה ושומרון, אשר 20 מהם שגרו הערב מכתב חריף לשר הפנים הדורש את ביטול ההחלטה שלטענתם כל כולה מצג שווה אשר יפגע במפעל ההתיישבות ולא פחות חשוב מכך: "פגיעה במנהל התקין ביישובים".

"אנו הח"מ, ראשי המועצות ביו"ש, שמענו לאחרונה על כוונתך לשקול לבצע איחוד רשויות ביו"ש.המדובר בכוונה לאיחוד של שתי מועצות מקומיות (אלקנה ואורנית) וניתוק-פירוד שני ישובים מהמועצה אזורית שומרון (שערי תקווה ועץ אפרים) וצירופם לאיחוד. אנו קוראים לכב' השר, שלא לקבל החלטה שכזו", נכתב בפניה.

"הרי אין מדובר באמת בהקמת עיר חדשה בשומרון כפי שמפורסם בכלי התקשורת, עיר שקמה יש מאין, שהרי עליה כולנו היינו גומרים את ההלל ונושאים את כל המעורבים על כפיים. אלא עסקינן בפועל ב'איחוד' של 4 ישובים קיימים לכדי ישות מוניציפאלית אחת. לא די שההתיישבות לא תרוויח מכך מאומה אלא אף ייגרם לה נזק חמור ורב. בעוד אנו זועקים זה שנים על הקפאת הבניה שהיא עוול משווע מאין כמותו, כעת תיווצר מראית עין ומיצג שווא של בניה והתרחבות שרק יגרמו לתחושת התבשמות ואשליה שהצרכים של ההתיישבות מסופקים. דבר זה רק יחבל במאבק הנחוש שלנו לאשר בניה רחבה ומשמעותית ביהודה ושומרון ולא מחזור של בניה או אישורים קיימים".

עוד נכתב בפניה: "בנוסף, אנו רואים במהלך כולו ניסיון מלאכותי לאיחוד רשויות, אשר אף אין ביניהן רצף גיאוגרפי. רוב עתודות הקרקע בין היישובים משויכות כבר כיום לאחת המועצות כך שהכרזת רשות מאוחדת לא תעודד בנייה נוספת, מה עוד שכידוע שיקולים מדיניים מנחים זאת ולא הגדרת 'עיר' או 'מועצה'. יתר על כן, כפי שהתריע הממונה על מחוז יו"ש במשרד הפנים מר אבנר כהן, המדובר בתקופת בחירות שכלל המועצות ביו"ש כבר נמצאות בתוכה. החלטה במועד זה תהווה פגיעה בזכות הדמוקרטית של כלל התושבים ותהווה פגיעה במנהל התקין".

על המכתב חתמו כאמור 20 ראשי מועצות המייצגים את רובן המוחלט של המועצות והעיריות על כלל מגזריה, ובין החותמים ראשי המועצות והעיריות בבית אל, אלפי מנשה, מעלה אפרים, מעלה אדומים, בית"ר עילית, אריאל, בנימין ועוד.

המכתב המלא של ראשי המועצות לשר הפנים