"קריאת הרב אבינר להשתמטות מגיוס - חציית קו אדום"

בתנועת נאמני תורה ועבודה הגיבו בחריפות למאמר שפורסם ב'כיפה'. "מחלוקות עם הצבא יש לפתור בדרכים של שיח מכובד, ולא בדרכים שמפרקות את המרקם העדין של צבא העם", אמרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/18 17:31 כט בטבת התשעח

"קריאת הרב אבינר להשתמטות מגיוס - חציית קו אדום"
הרב שלמה אבינר, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ביקורת חריפה בתנועת נאמני תורה ועבודה בעקבות מאמרו של הרב שלמה אבינר, שפורסם הבוקר (ג')  ב'כיפה', בו כתב הרב כי "בינתיים אין ללכת לצבא", בשל העירוב בין נשים וגברים.

"קריאת הרב אבינר להשתמטות מגיוס לצה"ל מהווה חציית קו אדום. מחלוקות עם הצבא יש לפתור בדרכים של שיח מכובד, כפי שנעשה והוסכם עם רבני הציונות הדתית, ולא בדרכים המוציאות שם רע לחינם ומפרקות את המרקם העדין של צבא העם", אמרו בתנועה.

עוד נאמר כי "צה"ל קדוש לכולנו, מתוך ההבנה שעלינו לקחת חלק במצווה על שמירת העם והמדינה, ולא מתוך הבנה מוטעית שהצבא כולו צריך להתנהל לפי דרישותיו המחמירות של הרב אבינר. צר לנו שכך מתבטא רב במקום לקחת חלק בשיח הבונה והמתקן של הרמטכ"ל וההנהגה הדתית".

הבוקר כתב הרב אבינר כי "לצערנו, בינתיים אין ללכת לצבא. או יחידה נפרדת או לא להתגייס בינתיים. אין עושים מצוות צבא על ידי עבירה". לדבריו, אנו אוהבים את צה"ל אהבת נפש, ובוודאי נתגייס, כאשר הבעיה תתוקן", אך עד אז שבצה"ל "יחכו".