קריאה לשר התקשורת: התאם את לוח השידורים לתכני תשעה באב

מזכ"ל תנועת עזרא פנה לשר איוב קרא וטען כי לא יתכן שכלי התקשורת לא מוצאים לנכון לבטא את תשעה באב כפי שהם עושים בימי אבל לאומיים. "עליך לכל הפחות להורות על השבתה והתאמה של שידורי סאטירה והבידור והתאמת השידורים לזהות היום עצמו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/08/17 22:03 ט באב התשעז

קריאה לשר התקשורת: התאם את לוח השידורים לתכני תשעה באב
שר התקשורת קרא, צילום: פלאש 90. Ohad Zwigenberg

מדוע לוח השידורים הישראלים מתנהל כרגיל גתשעה באב? את השאלה הזאת הפנו בתנועת עזרא לשר התקשורת החדש איוב קרא.

במכתב שכתב אמש (שני) מזכ"ל תנועת הנוער, שאול דה מלאך, לשר קרא הוא דרש את התערבות המדינה כרגולטור בתשעה באב, כפי שהיא עושה בימי אבל כדוגמת ימי נשואה והזיכרון.

"אנו נמצאים עתה בעיצומם של ימי החורבן", הוא כתב, "ימים בהם כולנו זוכרים ונזכרים מה עלה בגורל אלו שלא ידעו להניח את המחלוקות בצד ולהתכנס סביב הסיפור המשותף לכולם. אני פונה אלייך, כשר הממונה על התקשורת בנוגע למדיניות ערוצי השידור מחר ולמרות שמדובר ביום בו כולם מתכנסים וזוכרים את התקופות החשוכות, המשברים וימי החורבן אשר עברו עלינו, ערוצים בחרו שלא להתייחס לכך ולהמשיך בתוכנית השידורים כרגיל".

מזכ"ל התנועה, דה מלאך

מזכ"ל התנועה, דה מלאךצילום: תנועת עזרא

דה מלאך הוסיף כי על השר קרא, "כמי שאחראי על מדורת השבט המודרנית סביבה מתכנסים היום בתי האב בישראל, אני פונה אליך להפוך מדורה זו לא רק למסחרית אלא לרלוונטית ולהפעיל את ערוצי השידור על פי הנהוג בימי אבל לאומי. כשר הממונה על הרשות, עליך לכל הפחות להורות על השבתה והתאמה של שידורי סאטירה והבידור והתאמת השידורים לזהות היום עצמו".

דה מלאך התייחס למכתב ששלח ואמר כי בעזרא מאמינים "בתקשורת חופשית ושמחים על כך, אך תפקידו של הרגולטור איננו רק לדאוג לכמות שידורי האיכות אלא להתייחסות כלשהי בזירה הציבורית. אני בטוח כמי שערכים אלו יקרים לו, וכמי שבילה כל חייו בהגנה וחיזוק הסיפור הציוני המשותף כחוצה מגזרים לא תאטום אוזניך מקריאה זו ותפעל לתקן את המצב שנוצר".