קרא על השוואת הרב יוסף לרוחאני: "לא יעלה על הדעת"

בעקבות הקטע המקומם שבו הושווה הרב הראשי לנשיא איראן, שיגר שר התקשורת מכתב חריף "לכאן" וכתב כי יעגן בחוק את האיסור לבזות סמלים לאומים ודתיים. "אין בכוונתי לעבור לסדר היום על מעשים אלו", הוסיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/18 15:54 יד בסיון התשעח

קרא על השוואת הרב יוסף לרוחאני: "לא יעלה על הדעת"
איוב קרא, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שר התקשורת איוב קרא שיגר היום (ב') מכתב חריף ליו"ר תאגיד השידור "כאן", גיל עומר, בעקבות שידור הקטע המקומם שבו הושווה הרב הראשי יצחק יוסף לנשיא איראן חסן רוחאני. במכתבו הבהיר קרא כי בכוונתו לעגן בחקיקה את האיסור לבזות סמלים דתיים ולאומיים.

במכתב שהתפרסם בערוץ 20 תייחס קרא לקטע המקומם, וכתב: "לאחרונה אירע כי כמה ערוצים ראו לעצמם זכות לבזות את קודשי ישראל. אני מביע שאט נפש מגילויים גזעניים אלו. לא יעלה על הדעת שדווקא במדינת היהודים יבזו רבנים תוך השוואתם לגדולים שבאויבנו.

"בכוונתי לעגן בחוק לכלל ערוצי התקשורת ובחוק תאגיד השידור הציבורי את האיסור לבזות סמלים לאומים ודתיים ובכך למנוע מערוצי שידור המונעים משיקולי רייטינג לחצות את גבולות הטעם הטוב והאתיקה העיתונאית. אין בכוונתי לעבור לסדר היום על מעשים אלו", הוסיף.

במסגרת פינה הומוריסטית בתכנית האירוח "הערב יהיו כאן" הוצגו לילדים תמונותיהם של כמה דמויות, והמשתתפים נשאלו איזו מהן איראנית. תחילה הופיעה תמונתו של רוחאני, ומיד אחריו הוצגה תמונתו של הרב יוסף בלבוש המסורתי של הראשון לציון.

"אתה מראה אותו איש, מה יש לך?" הגיבה אחת הילדות לקול צחוקם של הילדים האחרים. "זה גם איראני – משקפיים, זקן וצ'אפחה על הראש", אמר ילד אחר.

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס זעם על שידור הקטע, ואמר: "עצם השוואה בין גדול ישראל, מרן הראשל"צ רבי יצחק יוסף שליט"א, לבין עוכר ישראל, מקוממת מאוד. מתאגיד השידור הציבורי הייתי מצפה ליותר".