טייס במילואים נהרג בהתרסקות מסוק בדרום

רב סרן במילואים דודי (דוד) זהר, לוחם צוות אוויר, נהרג בהתרסקות מסוק בבסיס רמון שבדרום. קצין נוסף, נווט בשירות סדיר, נפצע באורח אנוש. מפקד חיל האוויר הנחה לקרקע את מערך מסוקי הקרב עד לסיום התחקיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/17 00:26 טז באב התשעז

טייס במילואים נהרג בהתרסקות מסוק בדרום
מסוק קרב, צילום: עופר צידון פלאש 90

הותר לפירסום כי קצין צה"ל במילואים שנהרג אמש (שני), הוא רס"ן דודי (דוד) זהר בן 43 מחיפה. הקצין הנוסף שנפצע באורח אנוש, הוא נווט בשירות סדיר בדרגת סגן.

מתחקיר ראשוני עולה כי סמוך להתרסקות מסוק האפאצ'י בו שהו השניים, דיווח הטייס על תקלה טכנית ובמהלך ניסיון הנחיתה, התרסק המסוק מגובה מגדל הפיקוח בין שני המסלולים בתוך המחנה הצבאי.

רס"ן זהר והקצין הנוסף פונו לבית החולים סווקה בבאר שבע, שם נקבע מותו של קצין המילואים. הוא הותיר אחריו אשה, ארבעה ילדים והורים.

הותיר אשה וארבעה ילדים. רס"ן במיל

הותיר אשה וארבעה ילדים. רס"ן במיל' זהר ז"לצילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל משתתף בצער המשפחה של הקצין שנהרג וימשיך ללוותה ואת משפחת הפצוע". במהלך שעות הערב והלילה אתמול נפוצו שמועות רבות על כך שאישים נוספים נספו בתאונה אך בצה"ל הבהירו כי כל שמועה בדבר מותם או פציעתם של מפקדים נוספים באירוע איננה נכונה.

מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הנחה על הקמת צוות מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבדיקת נסיבות המקרה, וכן על קרקוע מערך מסוקי הקרב עד לסיום התחקיר.