צפו: שגריר ארה"ב בישראל מקבל את בתו שעשתה עליה

בין 233 העולים החדשים שנחתו בנתב"ג הייתה גם טליה, אחות במקצועה ובתו של דייויד פרידמן שאמר כי "היא תמיד רצתה להתגורר בישראל ועכשיו החלום שלה מתגשם". יאיר לפיד קיבל את הישראלים החדשים ושיתף אותם בסיפור העליה של אביו

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/08/17 11:33 כג באב התשעז

צפו: שגריר ארה"ב בישראל מקבל את בתו שעשתה עליה
פרידמן מקבל את פני בתו, צילום: צילום מסך מיוטיוב

233 עולים חדשים נחתו הבוקר (שלישי) בישראל. אחת מהעולות היא טליה בתו של שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן.

פרדימן (24) היא אחת מחמשת ילדיו של השגריר היהודי-אמריקני שקיבל את פניה ואמר לאחר הנחיתה כי הוא גאה בה ושמח שהיא מצליחה להגשים את חלומה.

''אנחנו כל כך גאים בבת שלנו טליה", הוא אמר והוסיף כי "היא תמיד רצתה להתגורר בישראל ועכשיו החלום שלה מתגשם. כל המשפחה שלנו מאוד גאה בה ואנחנו כאן כדי לברך אותה, לתת לה חיבוק ולאחל לה הצלחה רבה כאן בארץ. זה מאוד מרגש''.

טליה, שעבדה כאחות בניו יורק, תמשיך ככל הנראה לעסוק במקצוע גם בישראל. עם זאת, כ-70 מהעולים, שהגיעו בטיסה המיוחדת של ארגון 'נפש בנפש', הם צעירים יותר שצפויים בעתיד להתגייס לצה"ל. הם יצטרפו לכ-3000 חיילים בודדים שכבר משרתים בצבא.

הצעירים השהגיעו הבוקר, ושעתידים להתגייס כחיילים בודדים, הם רק סנונית קטנה מעליה גדולה יותר בשבוע הבא. ביום חמישי הבא יגיעו 300 בני נוער נוספים מרחבי העולם, במסגרת גרעין צבר של תנועת הצופים, במטרה להתגייס בחודש נובמבר הקרוב לצה"ל.

הצעירים יגיעו ממדינות שונות כמו, ארה"ב, בריטניה, צרפת, הונג קונג, ברזיל, הולנד, ארה"ב, אוסטרליה, בריטניה, שוויץ, זימבבוואה, מקסיקו ועוד.

הרב לאו עם העולים החדשים

הרב לאו עם העולים החדשיםצילום: דוברות

מנכ"ל צופים-צבר עולמי, אלעד סנדרוביץ', , אמר בנושא כי עד "עד סוף שנת 2017 יגיעו לישראל לא פחות מ-450 צעירים איכותיים שעולים לישראל במסגרת פרויקט 'צופים גרעין צבר' כדי לתרום כחיילים בודדים למען הגנה ושמירה על מדינת ישראל ואזרחיה. עלייתם לישראל נעשית למרות הרבה מאוד אתגרים אישיים שאיתם מתמודד כל עולה ועולה, והם ראויים להערכה והוקרה על ההחלטה האמיצה להגיע לישראל ולהתגייס לצה"ל. התפקיד שלנו הוא לעטוף אותם בחיבוק החם לו הם ראויים בעבור ההקרבה הגדולה שהם עושים למעננו".

מי שקיבל את פניהם של העולים החדשים הוא הרב הראשי הרב דוד לאו, שאמר להם כי "בכל השפות ובכל העולם -  המעבר ממדינה למדינה נקרא הגירה. רק כשמגיעים לארץ ישראל - 'עושים עליה"'.

הרב לאו הוסיף: "אנו חבים תודה לכם, העולים החדשים, שמזכירים לנו, לכל אלו שזכינו כבר להתגורר ולהיוולד בארץ ישראל, את החלום והכמיהה לעלות ארצה, ומזכירים לכולם שאנו בני עם אחד, עם ישראל, מכל רחבי התפוצות השואפים לעלות לארץ הקודש, לחיות יחדיו על האדמה הקדושה שניתנה לאבותנו".

יאיר לפיד והעולים החדשים

יאיר לפיד והעולים החדשיםצילום: דוברות

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד, בירך את העולים החדשים ובחר לשתף אותם בסיפור העליה האישי של אביו טומי לפיד ז"ל. "לפני שבעים שנה אבא שלי הגיע לישראל, ניצול שואה צעיר. בשונה מכם, הוא הגיע באוניה. בדומה לכם, הכל היה מבלבל וחדש. הצבעים, הקולות, הקצב. הוא עמד על הרציף בנמל חיפה, והפקיד צעק: 'ילדים עד גיל 17 הולכים לגור במרכז-עולים. מעל גיל 18, הולכים לצבא'.

אבא הרים את היד ואמר, 'אני בן 17.5, לאן ללכת?' והפקיד הסתכל עליו ואמר: 'לאן שאתה רוצה' אנשים עושים החלטות שמשנות את חייהם בשבריר שניה. אבא הסתכל על סבתא, אמא שלו, ששרדה איתו את הגיהנום של השואה, הרים את התרמיל שלו, שם אותו על כתפו, ואמר לה: 'אני הולך לצבא' והוא הלך לשרת בצבא של מדינה שהוא לא ידע לדבר את השפה שלה, לא ידע לשיר את ההמנון שלה, לא ידע שום דבר על הגיאוגרפיה שלה ומעט מאוד על ההיסטוריה שלה. אבל הוא ידע דבר אחד, שאותו יודע כל מהגר שאותו יודע כל אחד מכם: שהוא החליט".

לסיום אמר לפיד כי "אדם שעושה עליה הוא אדם שהחליט שחייו אינם מקריים. שהוא הארכיטקט של גורלו. במובן זה, אתם, בשעה הראשונה שלכם כאזרחים ישראלים, מהווים ביטוי עמוק של נפש האומה. מפני שההחלטה שלכם לבוא לישראל אומרת שישראל אינה רק מקום, היא רעיון. היא בחירה".