צפו: קטעי וידאו נדירים של הרב מרדכי אליהו לרגל ההילולא לפטירתו

הכנות אחרונות ליום ההילולא של מרן הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל שנפטר לפני שבע שנים. בתוכנית: קטעי וידאו נדירים, לימוד לעילוי נשמתו ופאנל על דמותו של הרב

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/17 14:38 כד בסיון התשעז

צפו: קטעי וידאו נדירים של הרב מרדכי אליהו לרגל ההילולא לפטירתו
הרב מרדכי אליהו, צילום: פלאש 90

היערכות גבוהה לקראת מעמד ההילולא של מרן הראשון לציון הגאון הרב מרדכי אליהו זצ''ל.

עשרות אנשי צוות ולוגיסטיקה עובדים בשעות אלו ברחבה הראשית הגדולה שבכניסה להר.  היום יום ראשון, החל מהשעה 18:00 אמור הציון הקדוש בכניסה לרחבת הר המנוחות בירושלים, לקלוט עשרות אלפי אנשים שנוהרים מכל רחבי הארץ והעולם להתפלל במקום. 

https://youtu.be/fsEZ6YfyoQw

כמידי שנה זו השנה השביעית, מוקם אוהל "הכנסת אורחים" ענק שיקלוט את רבבות העולים ויכבדם בשתיה קרה וכיבוד קל למשך כל ההילולא . גם במהלך העצרת שכיבוד ושתייה קרה ילוו את המבקרים, האוהל יהיה נח ומתאים לתפילה, העצרת המרכזית בתפילה ובתחינה החל מהשעה 18:00 ועד לשעה 21:00 לערך. ובו יוכלו להתקבץ רבבות המתפללים והלומדים במשך כל זמן ההילולא,  ובשנה שעברה הגיעו למקום אלפי בני אדם, ומשנה לשנה מספר המשתתפים רק הולך וגדל. כמו כן יוקרנו על גבי מסכי ענק קטעי וידאו נדירים ומרגשים של מרן הרב.

השנה נוספה תכנית מיוחדת החל מהשעה 22:00 בלילה (לאחר העצרת) פאנל בראשות רבנים ומנהיגי ציבור סביב שולחנות ערוכים, אשר ישוחחו סביב דמותו של מרן הרב בשילוב קטעי וידאו.

כמו בשנה שעברה כך גם השנה יתקיים מעמד תפילה המוני ומרכזי, שמהלכו יתקיימו תפילות מיוחדות לישועת הכלל והפרט, ובמרכזו יעמדו מאות רבני ואברכי מוסדות "דרכי הוראה לרבנים" שהוקמו ע"י הרב לפני כשלושים שנה, ויקיימו מעמד סיום הש"ס שנלמד במשך השנה האחרונה ע"י רבני "דרכי הוראה לרבנים" מיסודו של מרן הרב, לכבוד נשמתו של מוה"ר זצוק"ל. במעמד משתתפים גדולי תורה ורבני קהילות, רבני ערים וראשי ישיבות, אדמו"רים ואישי ציבור, מכל החוגים והעדות, במפגן אחדות ענק,  לכבד את המעמד המיוחד., בראשות בניו וממשיכי דרכו של מוה"ר, ובו יטלו חלק גם רבני "ישיבת המקובלים" של מוסדות "דרכי הוראה לרבנים".

העצרת מתקיימת בתיאום עם כוחות הבטחון שיאבטחו את המקום, וישליטו סדר וזרימת התנועה ללא תקלה החל מיום ראשון בצהריים ועד יום שני בלילה. גם חברת אגד תתגבר את מערך האוטובוסים, במהלך כל היום, ויצאו אוטובוסים (קו 54 מתחנה מרכזית) להר כל עשר דקות, ושאטלים בחינם יעמדו לרשות הבאים מהתחנה בבנייני האומה.  

קו מידע 02-5319801