צפו: פיקד על הגדוד וזכה להכנסת ספר תורה לזכרו

אל"מ במיל' שריה עופר נרצח בביתו על ידי שני מחבלים. כשלוש שנים לאחר מכן נהרג בנה של רעייתו בתאונת דרכים. במעמד שר החקלאות, חנכו בני המשפחה ספר תורה לזכרם של השניים. אריאל: "ייה היה מפקד שידע להנהיג, להוביל ולפקד ולהביא את התוצאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/18 15:55 כח בשבט התשעח

צפו: פיקד על הגדוד וזכה להכנסת ספר תורה לזכרו
השר וחיילי גדוד שקד, צילום: דוברות השר אריאל

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל השתתף אתמול (שני) בהכנסת ספר תורה לזכרם של אל"מ במיל' שריה (ייה) עופר הי"ד וגל צומי ז"ל במחנה אמיתי בעוטף עזה של גדוד שקד, גבעתי.

עופר, שהיה ממקימי יחידת שלדג ואף פיקד על גדוד שקד ולחם בין היתר במלחמת יום הכיפורים, נרצח בשנת 2013 בביתו שבבקעת הירדן על ידי 2 פלסטינים במה שהוכר בהמשך כפיגוע.

צומי היה בנה של רעייתו השנייה של עופר, מוניק, אשר נהרג בתאונת דרכים כשלוש שנים לאחר שאמו שכלה את בעלה.

לזכרם של השניים התקיים טקס הכנסת ספר התורה במוצב גדוד שקד. "אתם החיילים, אתם הביטחון שלנו. אנו התחנכו להאמין בקדוש ברוך הוא, אך לא לסמוך על הנס לכן חשובה ההתגייסות לצבא", אמר השר במעמד המרגש. 

לדבריו, הוא הכיר את עופר שכונה ייה שנים רבות, "הכרנו בצבא בעזה, בזמן האינתיפאדה, בימים קשים מאוד. הדרך הטובה ביותר לתאר את ייה היא באמצעות השקט והביטחון שאפיינו אותו שהשרה על החיילים והאזרחים. ייה היה מפקד שידע להנהיג, להוביל ולפקד ולהביא את התוצאות".

עוד אמר השר כי "גם בימים אלה אנו מתמודדים עם טרור ועלינו להמשיך ולמנוע את המבקשים לפגוע בנו ולהמשיך להתיישב בארץ כולה, כמו שייחל ייה, שיישב בגופו ממש את בקעת הירדן ששם גם נפל הי"ד. אנחנו אתכם פה היום, וישנה שמחה כי יש המשכיות, יש צבא ומדינה, כל זה לא היה לפני 70 שנה".

לסיום ציין כי "מי שנולד לתוך המציאות בה מדינת ישראל קיימת זה דבר מובן לו מאליו. אך ישנה עוד דרך לפנינו, אתם הצעירים תקחו את המושכות ותובילו אותנו למקומות עוד יותר טובים ומשמעותיים. אנחנו נשמח היום להכנסת ספר התורה 'והגית בו יומם ולילה' וזה מה שנותן לנו את ההיסטוריה היהודית מהבריאה ועד עצם היום הזה ובעזרת השם נמשיך, נעשה ונצליח!".