צפו: כינתה את חיילי צה"ל רוצחים והוצאה מהדיון

ח"כ זועבי השתתפה בדיון בוועדת החינוך על חוק "שוברים שתיקה" וטענה כי היו פעמים שאזרחים נרצחו על ידי צה"ל, ובמקום התפתחה מהומה. "תתביישי לך", הטיחה בה ח"כ מועלם.. ההצעה אושרה ותעבור לקריאה ראשונה

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/02/18 12:45 כז בשבט התשעח

צפו: כינתה את חיילי צה"ל רוצחים והוצאה מהדיון
חנין זועבי, צילום: פלאש 90 הדס פרוש

הצעת החוק, שתאסור על ארגון "שוברים שתיקה" להיכנס לבתי הספר, עוררה היום (שני) סערה בוועדת החינוך של הכנסת כשבשיאה טענה ח"כ חנין זועבי כי "מדי פעם הצבא רוצח" והוצאה מהדיון בכח.

מדובר בהצעה שיזמו שר החינוך נפתלי בנט ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם-רפאלי, אשר עברה לפני כשנה בקריאה טרומית ונמצאת בדיוני ועדת החינוך של הכנסת כהכנה להמשך תהליך החקיקה.

במהלך הדיון, שניהל יו"ר הועדה ח"כ יעקב מרגי מש"ס, אמר חברת הרשימה המשותפת כי יש מקרים שבהם אזרחים נרצחו על ידי צה"ל. בשלב זה קמו עליה חברי הכנסת מועלם וענת ברקו מהליכוד שדרשו את התערבותו של מרגי.

חבר ש"ס ניסה להרגיע את הרוחות ואמר לזועבי כי לא ניתן לכנות כך את צה"ל וחייליו, אך משחברת הכנסת הערביה המשיכה בשלה הוא הורה לסדרניות להוציא אותה מהחדר. "זה תקין לומר שכל הערבים רוצחים?" שאלה חברת הבית היהודי, "מה זו ההשוואה הזו? חיילי צה"ל מתמודדים עם מציאות לא פשוטה שאתם בעצמכם יוצרים. מחבלים שנהרגים הביאו את זה על עצמם. תתביישי לך".

כשהיא ביקשה לחזור על עקבותיה כדי לקחת את חפציה, הטיחה בה ח"כ מועלם בציניות: "שכחת אולי גם כמה חפצים גם על אונית המרמרה".

בסיום הדיון הוחלט להעביר את ההצעה, שמטרתה לאסור על ארגוני שמאל קיצוני אשר מכפישים את צה"ל וחיילו מלהיכנס ולהרצות בבתי הספר בפני תלמידים, לקריאה ראשונה.

ח"כ מועלם רפאלי: "מערכת החינוך נועדה להקנות כישורי חיים, יכולות לימוד, ידע וערכים. ארגון שהערכים שהוא מייצג ופעולותיו סותרים את ערכי הייסוד של מדינת ישראל ושל חוק חינוך ממלכתי , לא יקבל דריסת רגל בתוך בתי הספר".

לדבריה, "ארגון שמוציא דברי כזב על חיילי צה"ל ומפקדיו ופועל להוציא דיבת צה"ל ומדינת ישראל בעולם עונה על ההגדרה הזו. אילו בשוברים שתיקה היו באמת רוצים להצביע על כשלים ובעיות שיש לתקן, היו עושים זאת בשיח מתקן פה בארץ. בפועל הם פועלים לצידם של גורמים עוינים החותרים תחת קיומה של מדינת ישראל ולכן אין שום סיבה לאפשר להם דריסת רגל במערכת החינוך".

מייסד ארגון "האמת שלי, אביחי שורשן הוסיף כי הם "מברכים את חברת הכנסת מועלם על קידום החוק בוועדה, ואת חברי מה הכנסת שהצביעו בעד החוק והעבירו אותו להצבעה במליאה. ארגונים שחותרים תחת ערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, מעודדים סרבנות ופוגעים בלגיטימיות שלנו להגן על תושבי המדינה, צריכים להישאר מחוץ לכותלי בתי הספר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן