צפו: ח"כ אורן חזן מתייחס לתופעת הדו"חות לדוכני חב"ד

ח"כ אורן חזן התייחס אתמול מעל בימת הכנסת לתופעה, לדבריו, בה פקחי עירייה נותנים דו"חות וקנסות לחסידי חב"ד שמקימים דוכן ומציעים לעוברי אורח להניח תפילין: "מה השלב הבא? שמי שילך עם כיפה קצת צבעונית מידי יקבל קנס?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/17 11:26 כה בחשון התשעח

צפו: ח"כ אורן חזן מתייחס לתופעת הדו"חות לדוכני חב"ד
ח"כ אורן חזן , צילום: הדס פרוש פלאש 90

אתמול נאם ח"כ אורן חזן מעל דוכן הכנסת, ותיאר תופעה שבה פקחי עירייה נותנים דו"חות לחסידי חב"ד המקימים דוכן ופונים לעוברים ולשבים על מנת שיניחו תפילין.

https://www.youtube.com/watch?v=bJMl1PuFSm8&t=5s

ח"כ חזן אמר: "אנחנו עדים לאחרונה לתופעה מחרידה שחבר'ה של חב"ד שמקימים דוכנים ומציעים ליהודי להניח תפילין... מקבלים דוחות.
במדינה העם היהודי... דווקא אצלנו בבית, מי שחלילה מציע ליהודי אחר להניח תפילין, מסתכן בקנס... אנחנו מכבדים את כל הדתות. אבל כשאנחנו, שומו שמיים, לשמור על הדת שלנו… מה השלב הבא? שמי שילך עם כיפה קצת צבעונית מידי יקבל קנס?"

לאחר מכן התייחס חזן לחברי האופוזיציה וטען כי הם שכחו מה זה להיות יהודים, וציין כי אם לא נשמור על המורשת והמסורת, אנו לא ראויים לחיות במדינת ישראל: "...יש פה חברים באופוזיציה ששכחו מה זה להיות יהודים… שהם לא מבינים שרק לפני 70 שנה… אנשים הובלו כצאן לטבח... רק כדי שאנחנו היום נקיים את מה ששנים חלמנו… אם אנחנו לא נשמור על המסורת… אנחנו לא ראויים להיות כאן".