צפו: הדלקת נרות בשטח הרשות הפלסטינית

בית צור היה בעבר ישוב יהודי קדום שבגזרתו נערך אחד הקרבות המשמעותיים של המקבים שסלל את הדרך לטיהור בית המקדש. תושבי גוש עציון, בליווי כוחות צה"ל, הדליקו במקום נר חמישי של חנוכה. מח"ט עציון: "אתם החלוצים. נמשיך להיות המגן שלכם והמגן הדרומי של ירושלים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/12/17 07:09 כט בכסלו התשעח

צפו: הדלקת נרות בשטח הרשות הפלסטינית
המתיישבים בבית צור, צילום: ללא קרדיט

כמאתיים מתושבי גוש עציון, בהובלת ראש המועצה וכוחות הביטחון, הדליקו אמש (מוצאי שבת) נר חמישי של חנוכה בבית צור, ישוב קדום שהיווה אבן דרך במרד המקבים.

כוחות צה"ל מהחטיבה נהצרחבית עציון לצד כוחות מג"ב אבטחו את המתיישבים באתר, שנמצא בשטח הרשות הפלסטינית, ואפשרו להם להדליק את נרות חנוכה.

בית צור הופיעה עוד בימי יהושע ובתקופת ממלכת יוון ובספר המקבים נחשבה כמעוזם של המתיוונים. במהלך מרד החשמונאים נערך בה הקרב הראשון בין יהודה המכבי וחייליו לבין הדרגים הבכירים של האימפריה הסלאוקית ובסיומה נצחו המקבים ובכך סללו את דרכם לטיהור המקדש.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, ציין כי "כאן בבית צור היה יישוב עברי. כאן הרימו המכבים את נס המרד שבסופו ירושלים טוהרה. אנו כאן בבית צור מחדשים ימינו כקדם ולא שוכחים שהמשימה העיקרית של טיהור בית המקדש- עדיין לא הושלמה אך במהרה בימינו בעזרת ה' - בא תבוא"

מח"ט עציון אל"מ שרון אסמןהוסיף כי "חג החנוכה מסמן עבורי את הגבורה, את האור את האחדות את האמונה בצדקת הדרך, ואתם (המתיישבים) מסמנים את האחדות את צדקת הדרך, אתם החלוצים. אנו עושים הכל כדי להגן עליכם ופוגעים בטרור כדי שתחוו שגרה ונמשיך להיות המגן שלכם והמגן הדרומי של ירושלים".

שלמה נאמן ואל"מ אסמן

שלמה נאמן ואל"מ אסמןצילום: ללא קרדיט

יש לציין כי במשך 14 שנים, מאז הקמת היישוב כרמי צור, נהגו תושבי היישוב להדליק במקום נרות חנוכה. עם זאת מאז פרוץ האינתיפאדה השניה בשנת 2000 צה"ל מנע מהם לעשות זאת מחשש לביטחונם. בשנתיים האחרונות חודשו הדלקת הנרות והתושבים חזרו למסורת שהופסקה.