צפו: אינדיאנים בשומרון

האורחיםהלא שגרתיים סיירו באזור וביקשו לחזק את התושבים. צ'יף ג'וזף ריוורוינד (רוח-נהר):"הסיפור של העם היהודי הוא השראה עבורנו. יש לשחרר את השומרון מהכיבוש הערבי" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/18 22:22 ז באייר התשעח

צפו: אינדיאנים בשומרון
דגן הצ'יף ורעייתו, צילום: מועצה אזורית שומרון

ביקור יוצא דופן אירע היום (ראשון) בשומרון, כשצ'יף אינדיאני ורעייתו, המייצגים קהילה ענפה בארה"ב סיירו ברחבי האזור והביעו את תמיכתם בתושבים.

ג'וזף רוח נהר (riverwind) ואשתו ד"ר לארולן, המשתייכים לשבט הצפוני של אומת הארואק (Arawak) המונה מילונים בארה"ב ביקרו במספר מוקדים בליווי ראש המועצה יוסי דגן, ראש יחידת קשרי החוץ חן בן לולו ודוברת המועצה האזורית שומרון אסתר אלוש.

לאחר שהתרשמו מהמפעלים באזור תעשייה ברקן, עברו כולם ליישוב להר ברכה צפו על קבר יוסף שבשכם וטעמו מיין ביקב הר ברכה . 

"זה כבוד עבורנו להיות כאן. ולפגוש אנשים כ"כ נפלאים, האנשים של האדמה הזו", אמר צ'יף ג'וזף וציין כי "הסיפור שלכם של עם ישראל, נותן לנו המון תקווה, אתם חזרתם לשפה שלכם, לאדמה שלכם, חזרתם לרוחניות שלכם. ועבור האינדיאנים זה סיפור הצלחה מרגש. מכיוון שאנחנו חולקים סיפור דומה. לקחו מאיתנו את השפה שלנו, את הזהות שלנו, את האדמה שלנו, וכאן יש סיפור של חזרה לארץ. זה מעודד אותנו ומחזק". 

עוד הוא אמר כי זה "כבוד עבורנו להיות בשומרון. ולעודד אנשים באמריקה ומעבר לים לתמוך בישראל כולל השומרון. ולדבר נגד תנועת ה bds ולתמוך בכל דרך כדי לסייע לישראל. אנחנו עושים מה שאנחנו יכולים כדי לעצור את הפרופוגנדה ואת הפייק ניוז נגד ישראל".

בנוגע לסכסוך עם הפלסטינים הוא לקח צד ברור וטען כי "יש לעצור את הכיבוש הערבי. ולהחזיר גם את השומרון לידי העם העברי כפי שהשיבו את ירושלים ואת שאר חלקי הארץ לבעליו".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, התייחס לדברים החמים ואמר: "מרגש לראות מנהיגים מכל העולם מגיעים לישראל, מגיעים לשומרון ומזדהים עם הסיפור של עם ישראל. זה דבר שקורה לנו לא מעט. למרות הניסיונות להכפיש את האזור הזה, ואת האנשים המתגוררים כאן".

לדבריו, "מנהיגים רבים רואים ושומעים מעבר לניסיונות הללו ומגיעים לכאן כדי להכיר טוב יותר ולהתחבר. מה שאנחנו רואים זה התגשמות חזון הנביאים כפשוטו". עוד הוא הוסיף: "לשמוע שאפילו האינדיאנים מגיעים מהקצה השני של העולם כדי לחזק אותנו במאבקנו על שיבה מלאה לארצנו זה דבר מרגש ומשמח המלמד שלא ניתן להשתיק את האמת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן