צעד נוסף לקראת העברת השגרירות האמריקנית לירושלים

השר משה כחלון חתם על צו שמעניק הקלות בנושא תכנון ובניה לשגרירות האמריקנית, זאת במטרה להאיץ את המעבר שמתוכנן לעוד כחודשיים, "מדובר ברגע היסטורי שחיכינו לו הרבה מאוד שנים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/03/18 13:56 יב בניסן התשעח

צעד נוסף לקראת העברת השגרירות האמריקנית לירושלים
משה כחלון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

צעד נוסף לעבר העברת השגרירות האמריקנית לירושלים: שר האוצר משה כחלון חתם היום (רביעי) על צו מיוחד שיאפשר את המהלך בעוד כחודשיים

הצו שנחתם מעניק לאמריקנים, לדרישתם ובהמלצת המועצה הארצית לתכנון ובנייה, היתר להקמת חומה ודרך מילוט עבור עובדי השגרירות. מדובר בשיקולי אבטחה שהצד האמריקני שם בראש סדר העדיפויות.

"אני שמח וגאה", אמר כחלון, "להפעיל את סמכותי כשר האוצר של מדינת ישראל ולחתום על הצו שמאפשר לנשיא טראמפ לממש את הבטחתו להעביר את שגרירת ארה"ב מתל אביב לירושלים". לדבריו, "מדובר ברגע היסטורי שחיכינו לו הרבה מאוד שנים. הצו הזה נחתם אחרי עבודה קשה, מאומצת ומורכבת שנעשתה בזמן שיא"

עוד ציין שר האוצר כי ''כשר בממשלת ישראל, כאזרח מדינת ישראל וכיהודי אין דבר ששווה יותר לעבוד עבורו, להתאמץ עבורו ולהשתדל עבורו מאשר להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, ולזכות באופן רשמי בהכרה מהחשובה שבידידותינו ארה"ב שירושלים היא בירת ישראל לנצח נצחים".

אמש פורסם ב"החדשות" כי ככל הנראה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לא יגיע לטקס העברת השגרירות בחודש מאי הקרוב, עקב אילוצים בלוחות הזמנים של הבית הלבן