צירוף מקרים? ביום פינוי נתיב האבות - כנס של האיחוד הלאומי

חברי המפלגה הוזמנו לאירוע שעתיד להתקיים דווקא במועד פינוי שכונת נתיב האבות. האיחוד הלאומי: "מקווים ומאמינים שההרס המיותר ידחה. ברור כי אם חלילה זה לא יקרה, לא יתקיים הכנס"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/02/18 15:18 ו באדר התשעח

צירוף מקרים? ביום פינוי נתיב האבות - כנס של האיחוד הלאומי
חברי האיחוד הלאומי, צילום: אור אלכסנברג

בעוד כשבועיים, ביום שלישי ה-6.3, צפוי להיערך כנס מיוחד של מפלגת האיחוד הלאומי. באותו הזמן בדיוק צפויים תושבי שכונת נתיב האבות להתמודד עם חווית פינוי כואבת. מקרה או אופטימיות שהפינוי יידחה?

"אנו מתכבדים להזמינך לאירוע השקת תכנית 'ישראל יהודית' בנושא דת ומדינה", נכתב בהזמנה מיוחדת שהפיצו אנשי האיחוד הלאומי.

בכינוס, שייערך במלון קראון פלאזה שבירושלים, צפויים לקחת חלק יו"ר המפלגה השר אורי אריאל, ח"כ בצלאל סמוטריץ' והמזכ"ל אופיר סופר.

כמה קילומטרים דרומית משם, בשכונה שביישוב אלעזר, אמורים להגיע באותו היום כוחות פינוי רבים שצפויים לפנות 15 מבנים על עשרות יושביהם שלאור ההיסטוריה ישענו על התמיכה הגדולה שלבטח יזכו מפעילים רבים תומכי ארץ ישראל השלמה.

כמה במפלגת האיחוד הלאומי מתרגשים מהפינוי המתקרב בנתיב האבות?", תהה עיתונאי חדשות עשר, "עד כדי כך שקבעו כנס בדיוק בתאריך הפינוי".

אתמול ביקשה המדינה מבג"ץ לדחות הפינוי שלפי פסיקת השופטים מלפני יותר משנה אמורה להתקיים עד יום שלישי בעוד כשבועיים. דיון בנושא אמור להתקיים הקבינט הביטחוני-מדיני במהלך היום.

מוקדם יותר השבוע הגיעו לשכונה שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד, שאמרו בסיום הפגישה עם התושבים כי "הרס בתים הוא דבר כואב, יהיו הנסיבות אשר יהיו. ליבנו עם תושבי נתיב האבות, אך לא די בכך, ולכן אנו פועלים בכל הכלים שלרשותנו על מנת שהתושבים יקבלו את המענה הראוי ביותר בסיטואציה שנוצרה. מדובר בהחלטה שגויה של בג"ץ אשר כופה פינוי מיותר וטוב היה אילו לא הייתה באה לעולם".

מהאיחוד הלאומי נמסר בתגובה כי "כידוע הממשלה הגישה השבוע בקשה לבג"ץ לדחיית הפינוי בשלושה חודשים ואנו מקווים ומאמינים שההרס המיותר ידחה לעוד שבועות רבים". עוד אמרו במפלגה כי "ברור כי אם חלילה הפינוי לא ידחה,לא יתקיים הכנס בנושא דת ומדינה והוא יערך במועד קרוב אחר".

לדבריהם, "לצד המאבק העיקש שמוביל האיחוד הלאומי לשמירה על ארץ ישראל וחיזוק ההתיישבות כולל בנתיב האבות שם קיימנו רק לפני שבוע כנס בהשתתפות מאות פעילים צעירים של המפלגה ,אנו מניפים יחד דגלים נוספים ובהם חיזוק צביונה היהודי של מדינת ישראל ונמשיך  לפעול כסמן הימני של הממשלה והכנסת גם בתחום הלאומי,היהודי והחברתי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן