ציפי לבני נגד הרב הראשי: לא יכול להמשיך בתפקידו

חברת המחנה הציוני תקפה את הרב יוסף, על רק התבטאותו נגד בתי המשפט, ואמרה כי "מי שלא מקבל את ישראל כמדינת חוק ולא יכול לכהן בה בתפקיד רשמי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/18 13:02 כ בשבט התשעח

ציפי לבני נגד הרב הראשי: לא יכול להמשיך בתפקידו
תוקפת את הרב יוסף, צילום: ציפי לבני

ח"כ ציפי לבני תקפה היום (שני) את הרב הראשי, הרב יצחק יוסף, וטענה כי לאור הביקורת שהשמיע על בתי המשפט הוא לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו.

"שמעתי שהרב הראשי לישראל, הראשון לציון", היא צייצה בטוויטר, "אמר שפנייה לבתי המשפט גרועה מפנייה לערכאות של גויים".

לדבריה, "מי שלא מוכן לקבל את בתי המשפט בישראל, לא מקבל את ישראל כמדינת חוק ולא יכול לכהן בה בתפקיד רשמי".

הרב יוסף במערת המכפלה

הרב יוסףצילום: דוברות

מוקדם יותר פורסם כי אמש נאם הרב יוסף בכנס דיינים והתייחס לדברים שאמר נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק, נגד הצעת החוק המבקשת להתיר לבתי הדין הרבניים הממלכתיים לתפקד גם כבוררים.

הרב הראשי טען כי מערכת המשפט גרועה מ"ערכאות של גויים", שההלכה אוסרת להתדיין בפניהן. נוסף לכך הוא ציטט רבנים בכירים בעבר שקבעו כי העושה כן הוא "כבועט בתורת אלוקים חיים" והגדירו את המצב בבתי המשפט האזרחיים "מחפיר ומביש". הרב יוסף גם קרא לחברי הנהלת בתי הדין ולחברי הכנסת להמשיך לקדם את הצעת החוק שתתיר לדיינים לעסוק בסכסוכים ממוניים.

עוד הוא אמר כי "זה המשך המאבקים שהיו עוד בהשכלה לפני 200 שנה. אנחנו לא צריכים להתחשב בכל מה שמדבר אהרון ברק. לא להתחשב בו, היה כלא היה. אני מוחה על הדברים ואנחנו מבטלים את הדברים שלו, וכל הדיינים מסתמא מצטרפים איתי לבטל ביטול כחרס הנשבר את כל דבריו של אהרן ברק"