"צ'יזבורגר" כשר? זה אפשרי

ארגון הכשרות OU העניק תעודת כשרות למאכל שנראה בדיוק כמו צ'יזבורגר. מה שאפשר את המהלך זו העובדה שאת המאכל מרכיבים מוצרים צמחיים בלבד, מנכ"ל הארגון בישראל: "זה מבורך שכולם יכולים לאכול מסביב לאותו השולחן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/05/18 12:24 ט בסיון התשעח

"צ'יזבורגר" כשר? זה אפשרי
מרגיש כמו צ'יזבורגר אבל כשר, צילום: VIKTOR HANACEK

ארגון ה-OU נתן לאחרונה תעודת כשרות ללא פחות מצ'יזבורגר, כך פורסם אתמול (שלישי) באתר "פורוורד" האמריקני.

לפי הפרסום, עליו דווח ב'ישראל היום', מדובר במוצר צמחי שאינו מכיל מוצרי בשר וגבינה אלא רק מים, חלבון חטה, חלבון תפוחי אדמה ושמן קוקוס.

המאכל שזכה במשך שנתיים ברציפות בפרסים מטעם איגוד המסעדות הלאומי בארה"ב, קיבל את כשרות ארגון הרבנים לאחר שרבני הארגון ערכו סיורים במפעלים שייצרו את החומרים ווידאו כי הם עומדים באמות המידה ההלכתיות.

מנכ"ל OU ישראל, הרב אבי ברמן, אמר ל'כיפה' כי "אם יש מוצר שנותן את היכולת לאנשים לשבת ולאכול יחד בלי חשש כלשהו, זה מבורך. כל תחום הכשרות שלנו ב-OU נועד כדי לוודא שמגוון רחב ביותר של אנשים יוכלו לאכול כמה שיותר דברים".

לדבריו, "גם כאן, מה שחדש במוצר הוא שזה בצורה ובטעם של צ'יזבורגר, כך שבעצם גם טבעוניים, צמחוניים, אלרגנים לחלב ולגלוטן וגם דתיים, יכולים לאכול מסביב לאותו השולחן".

מנכ"ל ומייסד חברת "מאכלים בלתי אפשריים", ד"ר פטריק א'בראון, סיפר על הרעיון הלא שגרתי שביצירת מאכל כשר למרות מראהו ואמר כי הם "רוצים שהבורגר הבלתי אפשרי היה בכל מקום, וזה אומר שזה חייב להיות זול ונגיש לכולם – כולל אנשים שיש להם מגבלות מזון מסיבות דתיות".

מנהל אגף מדעי המזון בחברה, ד"ר דיוויד ליפמן, , הוסיף כי "בפעם הראשונה אנו כולנו יכולים לאכול צ'זיברורגר טעים וכשר למהדרין". לדבריו, ההמבורגר שווק בעבר בלמעלה מ-1,500 מסעדות ברחבי ארצות הברית וסין. אולי בקרוב הוא יגיע גם לישראל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן