צו 1: בצה"ל מקניטים חיילים מסורתיים

בארגון שיגרו לרבנים הראשיים ולרבצ"ר מכתב ובו שטחו טענות לפיהן הצבא מקשה על חיילים מסורתיים לקבל אישור זקן לקראת ימי ספירת העומר, וביקשו מהם "לפעול להגן על הציבור המסורתי בצה"ל, אשר אין לו מי שישתדל עבורו בנושאי יהדות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/03/18 10:20 יג בניסן התשעח

צו 1: בצה"ל מקניטים חיילים מסורתיים
הצליח לשנות את פקודת הזקנים. הרב קרים, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

חיילים מתקשים לקבל אישור זקן לקראת ימי ספירת העומר ואף סופגים עלבונות על אורח חייהם, כך נטען על ידי ארגון "צו 1" במכתב שנשלח אתמול (רביעי) לרבנים הראשיים ולרב הצבאי הראשי.

ראש הארגון, הרב עמיחי אליהו כתב במסר שהעביר לרב יצחק יוסף, הרב דוד לאו ותא"ל הרב אייל קרים, כי לקראת חג הפסח, מתקשים חיילים מסורתיים להשיג אישור זקן.

"עולות טענות", ציין הרב אליהו, "הן מצד חיילים ומפקדים מסורתיים והן מצד רבנים צבאיים המאיישים את היחידות על פגיעה והצרת צעדיהם של חיילים מסורתיים לקבלת אישורי זקן לימי ספירת העומר, תוך העלבה והקנטה בדבר אורח חייהם המסורתי".

יו"ר "צו 1" הפציר ברבנים להתערב בנעשה עם החיילים, שאינם נחשבים דתיים אך מקורבים למסורת, וביקש "לפעול להגן על הציבור המסורתי בצה"ל, אשר אין לו מי שישתדל עבורו בנושאי יהדות בצה"ל בנושאים נוספים כמו לימוד תורה, צניעות ועוד".

בדובר צה"ל סירבו להתייחס לפניה ולטענות שהועלו

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן