צומת בר אילן בירושלים ייקרא על שמו של הרב עובדיה

העירייה החליטה לכבד את זכרו של אחד מגדול הפוסקים בדור האחרון, ולקרוא לצומת המרכזי הסמוך לקברו על שמו. רחוב וכיכר ייקראו על שמם של הרב אברהם שפירא והרב צבי יהודה

חדשות כיפה דויד ליבנה 24/12/17 14:04 ו בטבת התשעח

צומת בר אילן בירושלים ייקרא על שמו של הרב עובדיה
הרב עובדיה יוסף, צילום: oav Ari Dudkevitch / FLASH90

קצת יותר מארבע שנים לאחר מותו, ועדת השמות בעיריית ירושלים בראשות סגנית ראש העיר יעל ענתבי החליטה היום (א') לקרוא לצומת הרחובות בר אילן ושמואל הנביא בעיר על שמו של הרב עובדיה יוסף, שהיה אחד מגדולי הפוסקים בדור האחרון ודמות נערצת על רבים. 

הצומת המרכזי ממוקם בליבו של ריכוז חרדי גדול, והוא נמצא בסמוך לקברו של הרב עובדיה שבבית העלמין סנהדריה. כבר לפני חודשים אחדים הקדימו אלמונים את וועדת השמות, וריססו על קירות מבנים סמוכים את הכתובת "צומת מרן".

מלבד הרב עובדיה יוסף, ועדת השמות העירונית החליטה על מתן שמות לרחובות וכיכרות בירושלים, שחלקם ייקראו על שמם של רבנים נוספים, ובהם הרב יוסף שלום אלישיב, הרב מרדכי אליהו והרב אברהם שפירא. לחלק מהשמות שאושרו נמצאו כבר מיקומים מתאימים ולשאר השמות יאותרו מיקומים בקרוב.

הוועדה החליטה על הוקרה לרב אלישיב, פוסק נוסף שנחשב גם הוא לאחד הגדולים בדור האחרון, על ידי קריאת קריית חינוך בשכונת רמות על שמו. הרב שפירא - לשעבר הרב הראשי לישראל ומבכירי הרבנים בציונות הדתית - יונצח בהמשך רחוב הרב צבי יהודה, באזור הבנייה החדשה בשכונת קריית משה. כמו כן, כביש מספר 16 הנסלל בין מוצא לשערי צדק ייקרא על שם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.

לרגל שנת ה-70 למדינת ישראל החליטה הוועדה באופן חריג על הנצחת לוחמים שביצעו פעולות חריגות במיוחד של הקרבה עצמית למען חבריהם הלוחמים. בהתאם לכך הוחלט כי יונצח שמם של נתן אלבז ורועי קליין, שני הלוחמים שנשכבו על רימונים כדי להגן על חיי חבריהם. להנצחה תאותר כיכר בעיר. כמו כן כיכר נוספת תנציח את החיילים והשוטרים הדרוזים שנהרגו בעת שירותם.

הרב אברהם שפירא

יקבל רחוב על שמו. הרב אברהם שפיראצילום: פלאש 90

כמו כן אישרה הוועדה שני איתורים לשני רמטכ"לים: אמנון ליפקין שחק יונצח בכביש מרכזי בשכונת פסגת זאב.  ומשה לוי יונצח ברחוב חדש, גם הוא בשכונת פסגת זאב.

בנוסף הוחלט על קריאת רחובות או ככרות בירושלים על שם הרב משה צבי נריה, המשורר נתן אלתרמן והרב אברהם אלברט חזן, שהיה רב המשטרה, רב קהילות בירושלים ומקים הארגון למען שיקום אסירים אחר שחרורם.

"ועדת השמות הנציחה שמות ראויים לירושלים. יותר מאשר העיר ירושלים נותנת כבוד לאנשים ראויים אלה, השמות שאישרנו היום, מכל גווני האוכלוסייה, מכבדים ומעטרים את ירושלים", אמרה ענתבי.