צה"ל על חדירת המחבלים: "אירוע חמור שלא היה צריך לקרות"

מתחקיר ראשוני של המקרה עלה כי חלפה כמעט שעה וחצי מרגע זיהוי החדירה ועד לתפיסת שלושת המחבלים. דובר צה"ל אף אמר כי למחבלים הייתה הזדמנות לפגוע באזרחים אך הם לא ניצלו זאת

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/03/18 14:57 יא בניסן התשעח

צה"ל על חדירת המחבלים: "אירוע חמור שלא היה צריך לקרות"
מתחקרים את אירוע החדירה. מפקד פיקוד דרום והרמטכ"ל, צילום: פלאש 90. גפן רזניק

חדירת המחבלים הבוקר (שלישי) לישראל מרצועת עזה, שהייתה יכולה להסתיים באסון כבד אילולא נתפסו על ידי כוחות הביטחון, הוגדרה בצה"ל כאירוע חמור "שלא היה צריך לקרות".

בפיקוד דרום ערכו תחקיר ראשוני לאירוע וממנו עלה כי חלפה כמעט שעה וחצי מהרגעה שזוהתה החדירה ועד ששלושת המחבלים נתפסו סמוך לבסיס צאלים כשעליהם רימונים וסכינים.

המחבלים, בני אותה משפחה המתגוררת ברפיח, חצו את גדר המערכת ברצועת עזה והחלו לצעוד לכיוון מזרח. מעט אחרי השעה 10:30 הם אותרו סמוך לבסיס צה"ל לאחר שכוחות צה"ל ומשטרה גדולים סרקו שטחים רבים באזור.

עוד עלה ממצאי התחקיר כי כבר בשעות הלילה נרשם זיהוי חריג בגדר וכעת נבדקת הסיבה מדוע מבחינת צה"ל האירוע החל רשמית רק בשעה 9:10. 

תא"ל מנליס ואלוף מוטי אלמוז

תא"ל מנליס ואלוף מוטי אלמוזצילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא''ל רונן מנליס, הודה בתדרוך כתבים צבאיים כי מדובר ב''אירוע שלא היה צריך לקרות, עם פוטנציאל חמור. אנחנו מתחקרים, לומדים ונפיק את הלקחים הנדרשים''. דובר צה"ל הוסיף כי למחבלים היו מספר הזדמנויות לפגוע באזרחים וחיילים בדרכם לצאלים, אך משום מה הם לא ניצלו זאת. השלושה נחקרים מאז שנתפסו על ידי השב"כ.

בסוף השבוע צפויים הפלסטינים לציין את "יום האדמה" ותא"ל מנליס הזהיר כי הצבא יפעל בתקיפות במקרה של התפתחות אירועים אלימים, "לא נאפשר ביום שישי חצייה המונית של הגדר. אני מציע לא לבדוק אותנו. אנחנו מתייחסים לאתגרים ברצועה באופן רציני, ערוכים אליהם, ועושים הכול כדי שאזרחי ישראל יוכלו לשבת בשולחן הסדר באופן רגוע וטוב".