"צה"ל נכנע לשמאל הקיצוני": חבריו של עדיאל קולמן הי"ד במסר חריף לליברמן

במכתב ששיגרו כמאה מחבריו של הנרצח לשר הביטחון, הם תקפו את עמדת הצבא ודרשו ממנו להתערב, "המחבל אכן חולה - במחלה של שנאת יהודים. מניעת הרס הבית זו כניעה לטרור. קוראים לך לעשות מעשה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/09/18 09:05 ז בתשרי התשעט

"צה"ל נכנע לשמאל הקיצוני": חבריו של עדיאל קולמן הי"ד במסר חריף לליברמן
עדיאל קולמן, צילום: באדיבות המשפחה

כמאה מחבריו של עדיאל קולמן הי"ד, שצה"ל החליט שלא להרוס את בית משפחת רוצחו, שיגרו בשבוע שעבר מכתב לשר הביטחון ובו הפצירו בו להתערב בנושא.

אנו, חבריו, מכריו ושכניו של עדיאל כותבים לך בכאב גדול", פנו חבריו של קולמן לשר אביגדור ליברמן במחאה על החלטת הצבא לקבל את השגת משפחת המחבל ולא להרוס את ביתם בנימוק שהרוצח סבל מבעיות נפשיות.

שר הבטחון אביגדור ליברמן

שר הבטחון אביגדור ליברמןצילום: מרים אלסטר פלאש 90

החברים, המורכבים מחברי ילדות, שכנים, בני מחזורו בישיבה וחבריו לצבא, ניסו להפריך את טענת המשפחה ללקות נפשית וכתבו כי לעדיאל המתין "מחבל שפל ונתעב שקפץ עליו מאחור ודקר אותו למוות. עדיאל שהיה בחור חסון, נאבק עם המחבל, אך הדקירה היתה מחושבת וקטלנית, ישירות בכבד".

לדבריהם, עדיאל הותיר אחריו אלמנה צעירה וארבעה ילדים רכים. מיד אחרי הרצח תנועת החמאס לקחה אחריות על הרצח וברכה את המחבל. משפחתו של המחבל הקימה סוכת אבלים ענקית באולם המועצה בעקרבה. המשפחה מקבלת מימון מהרשות הפלסטינית על בנה 'השאהיד'.

"לתדהמתנו, התבשרנו היום על כך שבית המחבל לא יהרס בשל טענות על בעיות נפשיות של המחבל. המחבל אכן חולה, חולה במחלה של שנאת יהודים ושנאת החיים בין כל עוברי הדרך, השפל בחר דווקא בבחור היהודי". עוד טענו החברים כי "בעקבות לחץ ארגון שמאל קיצוני של הקרן החדשה לישראל צה"ל פשוט נכנע וביטל את צו ההריסה. מדובר בתקדים מסוכן שארגוני השמאל הקיצוני מתהדרים בו.

הלווייתו של עדיאל קולמן

הלווייתו של עדיאל קולמןצילום: הדס פרוש/פלאש 90

לפני כשבועיים הודיע צה"ל כי בית המחבל, עבד אל-רחמן בני פאדל, אשר רצח את קולמן בעיר העתיקה בירושלים לפני כחצי שנה, לא ייהרס בטענה שהוכח כי הוא לקה בנפשו. במשפחה ובמערכת הפוליטית הביעו על כך זעם רב.

חבריו של עדיאל פנו במכתבם לשר ליברמן בדרישה שיתערב בהחלטה, "אנחנו קוראים לך, כבוד שר הביטחון, לעשות מעשה. מניעת הרס הבית זו כניעה לטרור ויריקה בפרצוף של משפחתו של עדיאל, שלנו החברים, של עם ישראל ושל חיילי צה"ל. יותר מכל זוהי שחיקה של ההרתעה שעלולה לגרום לקורבנות נוספים. אנא, קבל החלטה אמיצה ומנהיגותית לכבוד השנה החדשה והורה להרוס את בית המחבל השפל".

לדרישתם הצטרף גם מנכ"ל 'בצלמו' שמלווה את המאבק, שי גליק, שמסר. כי על שר הביטחון "להתערב באופן אישי בזעקת המשפחה השכולה החברים המשפחות השכולות ועם ישראל בדרישה חד משמעית המוסרית וההגיונית. הרס בית המחבל הרוצח".


להורדת הקובץ