צה"ל על סרטון הצלף: הירי היה מוצדק, החיילים שצלמו ייענשו

מתחקיר הראשוני שערכו בצבא, על רקע פרסום הסרטון שבו נורה פלסטיני וחיילים נשמעו צוהלים, עלה כי הירי היה חלק מהפרות סדר אלימות של הפלסטינים ברצועת עזה. נגד החיילים שצלמו את האירוע יינקטו אמצעים "במישור הפיקודי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/04/18 15:11 כה בניסן התשעח

צה"ל על סרטון הצלף: הירי היה מוצדק, החיילים שצלמו ייענשו
לוחמי צה"ל על גדר הגבול עם עזה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: דובר צה"ל

בצה"ל פרסמו היום (שלישי) ממצאים ראשונים מהתחקיר שערכו בנוגע לסרטון הצלף בעזה שהופץ ברשתות החברתיות.

לפי הבדיקה, האירוע התקיים בסוף חודש דצמבר 2017 במהלך הפרות סדר אלימות במרחב כיסופים. בצבא ציינו כי הסרטון תיעד רק חלק קטן מהאירוע שכלל הפרות סדר אלימות ובהן זריקות אבנים וניסיונות חבלה בגדר.

האירוע עצמו נמשך כשעתיים ובהודעת דובר צה"ל נאמר כי "במהלך הפרת הסדר ננקטו צעדים רבים לפיזורה, לרבות כריזה וקריאה לעצירה, הפעלת אמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר. משכל אלה לא הועילו בוצע ירי של כדור בודד לעבר אחד החשודים בארגון והובלת האירוע כשהוא נמצא מטרים ספורים מהגדר. כתוצאה מהירי הוא נפגע ברגלו ונפצע".

 עוד אמרו בצה"ל כי הסרטון לא צולם מהעמדה ממנה בוצע הירי,  והוא צולם על ידי חייל שאינו שייך באופן אורגני לכוח שירה. "לאחר השלמת התחקיר המבצעי המלא ע"י שדרת הפיקוד הרלוונטית יועברו ממצאיו, כמקובל, לבחינת הפרקליטות הצבאית", נמסר בהמשך ההודעה.

בנוגע לצילום אמרו בצבא כי החיילים שהיו אחראים לו ייענשו, "באשר לצילום בלתי מורשה של אירוע מבצעי, הפצת החומר המצולם וההתבטאויות הנשמעות בו, יצויין כי אלו אינן הולמות את הרוח ומידת האיפוק המצופה מחיילי צה״ל ויטופלו במישור הפיקודי בהתאם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן