צה"ל ביטל את שיתוף הפעולה עם ארגון להט"ב

'חושן', המשמש כמרכז הסברה לקהילה הגאה, היה הארגון היחידי שעבד עם צה"ל בנושא זה. המהלך הוא חלק מצמצום ההתקשרויות של חיל החינוך עם גופים חיצוניים. דו"צ: "יש קשר מקצועי שוטף בין הארגון ובין יחידת היוהל"ם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/03/18 09:11 יא בניסן התשעח

צה"ל ביטל את שיתוף הפעולה עם ארגון להט"ב
צביקה פייראיזן בטקס הכניסה לתפקיד, צילום: דובר צה"ל

בצה"ל צמצמו לאחרונה את רשימת המכונים החיצוניים שאתם הם עובדים, והיום (שלישי) פורסם כי אחד מהגופים ששיתוף הפעולה עמו הופסק הוא 'חוש"ן' המשמש כמרכז הסברה לקהילת הלהט"ב.

יש לציין כי חושן" הוא ארגון הלהט"ב היחידי ששיתף פעולה עם צה"ל ולפי הדיווח בגלי צה"ל חבריו זועמים על ההחלטה וטוענים כי היא התקבלה בניגוד לעמדת אכ"א.

בשבוע שעבר פרסם צה"ל את הנהלים החדשים של חיל החינוך לעבודה מול גופים חיצוניים בנושאי חינוך. מתוך קרוב ל-100 המכונים והמרצים שלהם הייתה דריסת רגל בצבא, נשארו 15 בלבד ובהוראת הרמטכ"ל רא"ל איזנקוט וקצין חינוך ראשי תא"ל פייראיזן, הגופים שנותרו יעסקו רק בנושאים "ממלכתיים", כמו מורשת קרב וזיכרון השואה, ויימנעו מכאלה הנחשבים שנויים במחלוקת.

קצין בכיר התייחס להחלטה על צמצום הגופים החיצוניים ואמר כי "המפקד הוא המחנך, ואותו אנחנו רוצים להעמיד בחזית המאמץ החינוכי, ולא להישען על גופים בתחום", ממשיך הקצין. "כל גוף שיעבוד איתנו יצטרך להכיר את האתיקה שלנו ולעבוד לפיה ולפי רוח צה"ל".

בארגון התייחסו להחלטת הצבא וכתבו בדף הפייסבוק שלהם כי "צה"ל החליט לצמצם את פעילותו איתנו, אבל אנחנו נשארות פה ונמשיך לפעול במלוא המרץ".

https://www.facebook.com/hoshen.il/photos/a.815608438471883.1073741833.192621290770604/1153315378034519/?type=3&theater

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במסגרת עבודת המטה בנושא המכונים הוגדרו שלושה תכנים ממוקדים עבור חיילי החובה, הכוללים את זיכרון השואה,  מורשת קרב ובחירה בחיים (מניעת צריכת סמים ואלכוהול). שאר התכנים לחיילי החובה מועברים על ידי המפקדים". 

עוד נאמר בהודעה כי "ערך כבוד האדם מהווה ערך יסוד בצה"ל והאחראים להובלתו הינם המפקדים. יחידה אשר רואה צורך בהעברת תכנים אלו יכולה לפנות לחוש"ן לביצוע פעילות  בקרב המפקדים, אשר יוכלו להעביר לחייליהם את התכנים שלמדו במכון. נדגיש כי מתקיים קשר מקצועי שוטף בין הארגון ובין יחידת יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר".

בקיץ האחרון פורסם ב'כיפה' כי לפחות במספר פעמים שבהן התקיים שיתוף פעולה בין צה"ל לארגון חוש"ן, היו כאלה שהתרעמו על התכנים שנאלצו לשמוע. "רובה של ההרצאה", אמר חייל לשעבר שנטל חלק באחת מן הפעילויות המשותפות, "עסקה בניסיונות להכניס אג'נדה מאוד מסויימת של תפיסת כל נושא הלהט"ב מבחינה ערכית ומוסרית".

חייל נוסף טען כי "דווקא בצבא לבוא ולהאכיל עם כפית את כל נושא הלהט"ב ולנסות לתת לגיטימציה לאחד הנושאים הכי בוערים ושנויים במחלוקת בחברה הישראלית זה נראה לי ממש לא נכון ולא הכיוון שצה"ל צריך ללכת אליו".