צדיק בא לעיר? כינוס מעורר מחלוקת באילת

הרב אליעזר ברלנד, שהורשע בעבירות מין, יגיע לעיר כדי למסור שיעור, מה שמעורר כעס בקרב חלק מהתושבים. יו"ר המועצה הדתית תומך באירוע: "הוא צדיק ששילם את חובו לחברה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/17 10:57 יג בטבת התשעח

צדיק בא לעיר? כינוס מעורר מחלוקת באילת
הרב אליעזר ברלנד, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

כינוס מעורר מחלוקת צפוי להיערך ביום חמישי הקרוב באילת: הרב אליעזר ברלנד, שהורשע בעבירות מין, יגיע לעיר וימסור שיעור באולם "בגין" המרכזי. בהקלטה שנחשפה הבוקר ברשת ב' של "כאן" נשמע יו"ר המועצה הדתית, חיים עמר, תומך בקיום האירוע, ואומר: "הרב ברלנד הוא צדיק ששילם את חובו לחברה. מבחינתי, מי ששילם את חובו לחברה לא מרשיעים אותו".

בשיחה עם אחד ממתנגדי הרב ברלנד, הצדיק עמר את מתן החסות לכינוס, ואמר: "בעיר יש 450 חסידי ברסלב. עשרות משפחות פנו שנסייע לארגן את האירוע". בעיריית אילת אמרו בתגובה כי אין להם קשר למועצה הדתית, ולכן הדבר אינו מעניינם, אף על פי שמדובר באולם עירוני. בינתיים, פעילים נגד הרב ברלנד מנסים למנוע את השתתפותו בכנס ביום חמישי, שכותרתו "צדיק בא לעיר".

בשבוע שעבר בוטל כינוס דומה של הרב ברלנד בהיכל התרבות בבאר שבע בוטל, בעקבות מחאה נגד קיומו. במקום זאת ארגנו חסידיו כינוס חלופי, כשסמוך אליהם הפגינו פעילי ארגונים, בהם מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית ונעמת.

ברלנד בן ה-80 ריצה עונש מאסר בגין עבירות מין שביצע כלפי נשים בקהילתו. בחודש אפריל הוא זכה לשחרור מוקדם בהחלטה של ועדת השחרורים, בשל מצבו הרפואי.