פרשת חטופי תימן: 17 קברים ייפתחו וייבדקו

פרקליטות המדינה נתנה את הסכמתה לבקשת חלק מהמשפחות לפתוח קברים ולבצע דגימות DNA כדי לבדוק את הקשר המשפחתי של הקבורים אליהם. ההחלטה ניתנה בכפוף לתנאים הלכתיים שהציבה הרבנות הראשית. ח"כ קורן: "פריצת דרך משמעותית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/01/18 12:42 ז בשבט התשעח

פרשת חטופי תימן: 17 קברים ייפתחו וייבדקו
יאושרו פתיחת קברים. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. איזק הררי

פרקליטות המדינה נתנה היום (שלישי) את הסכמתה ל-17 משפחות יוצאי תימן לפתוח קברים שקיים חשד כי קבורים בהם בני משפחתם, זאת כחלק מהמאמץ לחשוף את האמת בפרשת ילדי תימן החטופים.

הודעת הפרקליטות נמסרה לבית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה שצפוי להוציא צווים לביצוע בדיקות גנטיות לקשרי משפחה בינן לבין שרידי הגופות הנמצאות בקברים.

מהפרקליטות נמסר כי "ההחלטה התקבלה תוך שימת לב לחשיבות הציבורית של חקר האמת בדבר מותם וקבורתם של קטינים יוצאי תימן, המזרח והבלקן שהודעה על מותם נמסרה לבני משפחותיהם בשנים שלאחר קום המדינה". לאחר פתיחת הקברים יילקחו דגימות DNA לשם עריכת בדיקות גנטיות לקשרי משפחה.

יש לציין כי המהלך נעשה באישור הוועדה לכבוד המת, שמטעם מועצת הרבנות הראשית לישראל, בכפוף לעניינים ההלכתיים שקשורים בכך.

מי שבירכה על הדברים היא ח"כ נורית קורן מהליכוד, המשמשמ כיו"ר הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן וממובילות המאבק בכנסת. לדבריה, "מדובר בפריצת דרך משמעותית. הפרקליטות הבינה סוף סוף שהיא חייבת להישמע למשפחות".

עוד היא אמרה כי היא "שמחה שהמשפחות יוכלו לפתוח את הקברים ולדעת מה עלה בגורל יקיריהם. אני מודה למשפחות שהן המנוע שמניע אותי להמשיך ולפעול למענן".