פרסום ראשון: חדר מיון קדמי יוקם במרכז ירושלים

במהלך דיון בוועדת התכנון העירונית בתוכנית השיפוץ של ביה"ח ביקור חולים, דרש המשנה לראש העיר, דב קלמנוביץ', כי ייבנה אגף שיעניק עזרה ראשונית דחופה במקרה של אירוע רב נפגעים. "בתור נפגע טרור, אני מבין את החשיבות המכרעת של טיפול איכותי ומהיר כדי לצמצם את הנזק", אמר

חדשות כיפה דויד ליבנה 15/01/18 20:27 כח בטבת התשעח

פרסום ראשון: חדר מיון קדמי יוקם במרכז ירושלים
ביקור חולים, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

חדר מיון קדמי שיעניק עזרה ראשונית דחופה יוקם בבית החולים ביקור חולים בירושלים, כך החליטה היום (ב') ועדת התכנון והבנייה בעירייה. ההחלטה התקבלה בעקבות דרישתו של המשנה לראש העיר, דב קלמנוביץ', שהציב את הקמת חדר המיון כתנאי למתן היתר לתוכנית השיפוץ של המקום שעלתה לדיון. 

תוכנית הבניה ושימור של מתחם בית החולים ביקור חולים במרכז הבירה עתידה לכלול הקמת אגף יולדות חדיש, מרכז מסחר ושירותים, וכן בנייני מגורים שחלקם מיועדים לסגל העובדים וחלקם לציבור הרחב. 
 
במהלך הדיון בתוכנית העלה קלמנוביץ' דרישה שהמתחם החדש יכלול בתוכו גם חדר מיון קדמי, שיעניק עזרה ראשונית דחופה במקרה של אירוע רב נפגעים במרכז העיר.

"אמנם ירושלים נמצאת בתקופה שקטה יחסית מבחינה ביטחונית,  אך עם זה, לצערנו אנו נחשפים לאורך השנים לפיגועי טרור כאשר מרכזי מסחר ומסעדות במרכז ירושלים היו - ולצערנו ישנה אפשרות שיהוו גם בעתיד - יעד מועדף למחבלים", אמר קלמנוביץ'.

"אני מברך את השותפים בפרויקט שנענו לדרישה להקמת חדר מיון לטיפול באירוע רב נפגעים באזור מרכז העיר, והציבו את הדרישה כתנאי הכרחי להיתר התוכנית. בתור נפגע טרור, אני מבין ומודע לחשיבות המכרעת של טיפול איכותי ומהיר כדי לצמצם את הנזק בקרב הנפגעים. חשוב לזכור שבכל מרכז העיר אין מענה לאירוע מסוג וזה ועל כן עולה חשיבותו של הפרויקט בבית החולים ביקור חולים".

דב קלמנוביץ

דרש שיוקם חדר מיון קדמי. קלמנוביץ'צילום: באדיבות המצולם

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן