פרסום ראשון: הרב שטרן חיזק את הרב עמאר, "נדהמתי לשמוע על הפגיעה החמורה בכבוד מעלתו"

רבה הראשי של ירושלים שיגר מכתב תמיכה למקבילו הרב עמאר וציין כי הוא בא "למחות על כך במחאה נמרצת מחד, ומאידך לחזק את ידי כבודו במלאכת הקודש הנעשית על ידינו יחדיו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/11/17 10:17 יט בחשון התשעח

פרסום ראשון: הרב שטרן חיזק את הרב עמאר, "נדהמתי לשמוע על הפגיעה החמורה בכבוד מעלתו"
לא מבין מדוע צריך את המצעד. הרב שטרן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

רבה הראשי האשכנזי של ירושלים, הרב אריה שטרן, ניסה אתמול (שלישי) לחזק את עמיתו הרב שלמה עמאר ובמכתב ששלח לו והגיע לידי 'כיפה' הוא מחה על "הפגיעה החמורה" שפגע בו יו"ר ש"ס אריה דרעי.

"לכבוד ידידי ורעי הראשון לציון הגאון הרב שלמה עמאר שליט"א", פתח הרב שטרן את מכתבו שנכתב בכתב ידו ונשלח לרב הראשי הספרדי של ירושלים הרב עמאר.

בהמשך הוא כתב: "נדהמתי לשמוע על הפגיעה החמורה בכבוד התורה ובכבוד מעלתו בפרט, ובאתי בזה למחות על כך במחאה נמרצת מחד, ומאידך לחזק את ידי כבודו במלאכת הקודש הנעשית על ידינו יחדיו. תקוותי שדברים כאלה לא יישנו וכולנו נרתם ביחד לשמור על כבוד הרבנות ושיתקדש שם שמיים על ידינו.

הרב שלמה עמאר

הרב שלמה עמארצילום: Hadas Parush/Flash90

דברי הרב שטרן נכתבו על רקע הדברים הקשים שאמר בתחילת השבוע יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי על הרב עמאר בשיחת טלפון פרטית, שנחשפה ב'החדשות', "משעמם לו כל היום, הוא חייב לשלוט", אמר דרעי לבנו של הרב שלום כהן, "הוא צריך את הכוח – מה שאביך בורח ממנו, הוא הפוך – חייב כל היום להיות בכותרות ולהיות מעורב בכל דבר".

עוד אמר דרעי: "תסתכל פעם מי מסביבו, תשים לב. תראה לי תלמיד חכם אמיתי אחד שהוא קשור אליו באמת בגלל תורתו וחסידותו. זה לא אדם שיש לו תלמידים, זה לא אדם שיש לו חסידים".

בנו של הרב עמאר הגיב אתמול לדברים וציין  כי "כבן של הרב, אני פגוע פעמיים. איך מסבירים לבחורי ישיבה את המילים הללו?". לדבריו הוא קיבל "הרבה מאוד טלפונים מאנשים שהלב שלהם שותת דם, שלא יכולים לשמוע את הדברים. הכאב - הוא כאב והפגיעה - היא פגיעה, בפרט אצלי, אני גם בן, 45 שנה שלא הכרתי את אבא כי הוא היה עסוק בצרכי ציבור, כל כולו קודש קודשים... הקדושה והדרגה של הרב גבוהות מעל כל זה, אבל השאלה איך מסבירים לבחורי ישיבה ולרבנים את ההתבטאויות האלו".

מכתבו של הרב שטרן לרב עמאר

מכתבו של הרב שטרן לרב עמארצילום: צילום מסך

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן