פרידמן: "ניחום קרבנות טרור - המשימה הקשה ביותר בתפקידי"

במכתב תנחומים למשפחת בן גל, ציין שגריר ארה"ב בישראל כי "שוב לבי נשבר כשאני צריך לגשת למשפחה אשר איבדה אבא ובעל". הוא איחל "שלא תדעו עוד צער" והוסיף בעברית "יהיה זכרו ברוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/18 12:21 כו בשבט התשעח

פרידמן: "ניחום קרבנות טרור - המשימה הקשה ביותר בתפקידי"
דיוויד פרידמן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן העביר הבוקר (א') מכתב ניחומים למשפחת בן גל, בעקבות הירצחו של אבי המשפחה איתמר הי"ד בפיגוע הדקירה באריאל בשבוע שעבר. במכתבו ציין פרידמן כי ניחום קרבנות טרור היא "אולי המשימה הקשה ביותר" שאותה הוא נאלץ למלא בתפקידו.  

את המכתב מסר פרידמן ליו"ר מועצת יש"ע חננאל דוראני, שהעביר אותו לבני המשפחה יחד עם מנכ"ל המועצה שילה אדלר, במהלך ביקור תנחומים שערכו הבוקר בהר ברכה.

"אולי המשימה הקשה ביותר, אותה אני ממלא כשגריר ארה''ב בישראל, היא ניחום קרבנות טרור. שוב לבי נשבר כאשר אני צריך לגשת למשפחה אשר איבדה אבא ובעל", כתב פרידמן במכתבו.

"אין תרומה גדולה יותר בחיים האלה, מאשר חינוך ופיתוח הדור הצעיר. בצורה שבה רדף הרב בן גל אחרי החינוך, נראה שהוא תפס את המשימה הזו לא כעבודה, אלא כערך גבוה הרבה יותר", הוסיף.

"אני מאחל לכם שלא תדעו עוד צער, ושזכרו של הרב בן גל יבורך", חתם השגריר את מכתבו, והוסיף בעברית: "יהי זכרו ברוך, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים".

המכתב ששלח פרידמן:


להורדת הקובץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן