פעיל השמאל פרסם תצלומי ביתו של פעיל ימין שטען: "זה עלול לפגוע בבטחון אשתי וילדי"

דרור אטקס התווכח בפייסבוק עם אביחי שורשן על מקומם של הבדואים במרחב מעלה אדומים, ולבסוף בצעד חריג פרסם את תצלומי ביתו של שורשן וטען כי הוא בלתי חוקי. האחרון טען מנגד : "אטקס חצה את הגבול בגלל שהוא לא יכול לעמוד בויכוח פוליטי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/10/17 09:28 יג בתשרי התשעח

פעיל השמאל פרסם תצלומי ביתו של פעיל ימין שטען: "זה עלול לפגוע בבטחון אשתי וילדי"
פרסם את תמונות ביתו של שורשן. דרור אטקס, צילום: פלאש 90

ויכוח פוליטי וירטואלי בפייסבוקו גלש למחוזות הגובלים בהסתה. פעיל הימין אביחי שורשן גילה אמש (שני) כי איש השמאל קיצוני דרור אטקס, חשף את מקום מגוריו ושיתף את תצלומי ביתו לצד כיתוב בערבית, מה שלטענתו מסכן אותו ואת משפחתו.

תחילת הסיפור הוא בפוסט שפרסום אטקס, המפעיל את דף הפייסבוק של ארגון "כרם נבות", בנושאהבדואים במרחב מעלה אדומים. איש השמאל טען כי הבדואים גרים באזור שנים רבות ושורשן הגיב בפרסום תצלומי אוויר שהיו אמורים לסתור קביעה זו. בין השניים התפתחו חילופי פוסטים כשלבסוף בחר אטקס בדרך מאוד לא שגרתית לסיים ויכוח.

הוא העלה לרשת את תמונות ביתו ותצלומי אוויר של שורשן וכתב בין היתר בערבית כי "לעיתים נדירות אנו מגיבים לטוקבקסטים, אבל הפעם אנו חורגים ממנהגנו ומקדישים פוסט שלם לטוקבקיסט. ובכן לאביחי הבנאי יש את 'האמת שלי' אבל הבעיה עם האמת שלו היא שהוא מסתיר אותה וזה דווקא חבל". 

"אז היום נספר לכם עוד פרט על אביחי", המשיף אטקס בפוסט החריג והוסיף כי "הקרוואן שבו הוא גר הוצב במקום בניגוד לחוק ובניגוד להוראות תוכנית המתאר התקפה במקום, והוא אף הורחב מאז בניגוד לחוק מספר פעמים. זאת אומרת שיש לנו עסק עם אדם שמפר את חוקי התכנון והבנייה באופן מתמשך, בעודו עסוק ב'לאכוף את החוק' על השכנים הבדואים שלו שנמצאים באזור הזה למעלה מ-50 שנה לפניו, ושישראל מסרבת לאפשר להם לבנות כחוק, כדי שהוא וחבריו יכלו להרחיב את ההתנחלויות שלהם אל אותם מקומות בהם חיים כיום הבדואים בתקווה שהם יגורשו יום אחד". 

אטקס סיים את הפוסט וכתב: "האמת רבותיי שאביחי הבנאי או שורשן הקשקשן או איך שלא תקראו לו, הוא לא מעניין ולא היינו טורחים בכלל להתעסק איתו אילולא הוא וחבריו בתנועת רגבים היו שיקוף מיקרו של מפעל ההתנחלויות כולו המבוסס על גזענות, הדרה, אפליה, צביעות ובעיקר חוצפה שאין לה שיעור". 

https://www.facebook.com/avihai.shorshan/posts/10155421506902702

שורשן איש ארגון 'האמת שלי' התייחס לדברים בפוסט משלו וכתב: "האמת היא שלא האמנתי שיגיע היום שאצטרך לכתוב את השורות הללו.

בכל תקופת פעילותי הציבורית, תמיד נזהרתי לא לעבור את הגבול. תמיד ידעתי להפריד בין דעתו הפוליטית של האדם שמולי לבין חייו האישיים. והנה, היום נחצה קו אדום ומסוכן, כזה שעלול לפגוע בבטחון אשתי וילדי".

לדבריו, "לאחר ויכוח פוליטי בפייסבוק, פעיל השמאל הרדיקלי, דרור אטקס העלה לרשת צילום אוויר ברור של הבית בו אני גר עם אשתי ושני ילדי, תוך שהוא מעלה פוסט בין היתר בשפה הערבית בו הוא מספר אודותי כזבים ובדיות. לפוסט צורפה תמונת תקריב של הכניסה לביתי הפרטי.

תוך דקות, התחלתי לקבל טלפונים והודעות מאנשים שלא בדיוק רוצים בטובתי".

לטענתו, "זה כבר לא העולם הווירטואלי של הפייסבוק והטוויטר - עכשיו מדובר בסכנה ממשית לי ולמשפחתי. יש גבול לכל דבר, ואטקס חצה את הגבול תוך שהוא חודר לפרטיותי ולפרטיות משפחתי בגלל שהוא לא יכול לעמוד בויכוח פוליטי. הוא ניצל את הארגון שהוא עובד בו, ואת הכסף שקיבל מממשלות אירופה כדי לאיים באופן אישי עלי ועל משפחתי ולרדוף מישהו שחושב קצת אחרת ממנו".

לסיום ביקש שורשן להדגיש מצב שבו הוא היה עושה לאטקס מה שאטקס עשה לו, "רק תחשבו מה היה קורה אם זה היה הפוך ואני הייתי מעלה בדעתי להרים מזל"ט או רחפן שיצלם את הבית של פעיל פוליטי כזה או אחר".